Special: Into the Badlands – Interviuri producatori

ALFRED GOUGH, Producator Executiv /Showrunner/Co-Creator

  • Puteti sa ne stabiliti perioada pentru inceputul Into the Badlands?

Into the BadlandsInto the Badlands are actiunea in America, 500 de ani in viitor, dupa o apocalipsa. A urmat apoi o perioada haotica si intunecata. Dupa aproximativ 100 de ani, sapte oameni s-au ridicat si au pus capat haosului. Ei au fost primii Baroni. Fiecare Baron controleaza un teritoriu si resursele acestuia. Ei sunt pe de o parte lorzi feudali, pe de alta parte, sefi ai multimilor. Exista o alianta incomoda intre acesti Baroni. Nu exista arme in acesta lume deoarece au realizat faptul ca armele ar putea fi marele egalizator dintre ei si populatie. Astfel au format armate de razboinici de arte martiale numiti Clippers, ce mentin pacea si controlul teritoriilor. Si pentru ca tot ce este vechi devine iarasi nou, oamenii ce au cautat siguranta, s-au supus Baronilor, devenindu-le ucenici in schimbul securitatii lor.  

Cand am ajuns in acesta lume, l-am cunoscut pe Sunny, ce este cel mai de temut asasin din Badlands si lucreaza pentru cel mai puternic Baron, Quinn. Iar Sunny intalneste un baiat, numit M.K. si ii salveaza viata. El descopera faptul ca M.K. are un secret intunecat ce este conectat la trecutul lui Sunny. Si aici suntem atunci cand intram in acesta lume.

  • Ati inventat o lume de la zero. V-ati gandit despre sex, rasa si dinamica sociala? Ati vrut sa rescrieti modelul de oameni albi la putere?

Este ceva la ce m-am gandit impreuna cu Miles. Este unul dintre motivele pentru care am vrut ca actiunea sa fie departe in viitor, pentru a putea folosi dinamica feudala din trecut fara sa fim retinuti de acele structuri sociale si rasiste. Astfel in Badlands sunt Baroni femei si barbati si Baroni de culoare. Nu este vorba despre culoarea pielii sau sexul avut, este vorba despre cat de bine stii sa lupti. Cred ca acesta credinta a fost mereu integrata in filmele despre artele martiale, faptul ca femeile si barbatii pot fi la fel de fatali.

  • Care sunt unele dintre temele primare din primul sezon?

Tatii si fiii. Trezirea, spirituala si emotionala pentru toate personajele. Sunt tematici despre slabiciune si tarie, deoarece Baronii controleaza totul. Este vorba despre procentul de 1% contra 99%.  Baronii au multa putere si acest sistem este vechi de peste 100 de ani dar acum incepe sa cedeze. Si Widow este cea mai mare pertubatoare din aceasta lume. 

  • Ce ati zice despre indeplinirea ambitiei de a aduce autenticul stil de lupta martial din Hong Kong pe TV? Care a fost diferenta de a filma aceasta serie versus o serie tipica de actiune americana?

Primele filme scrise de catre noi au fost Lethal Weapon 4 cu Jet Li si Shanghai Noon si Shanghai Nights cu Jackie Chan. Ei au avut unitati de lupta full-time in plus fata de prima unitate; asa sunt formate filmele de actiune din Hong Kong. Majoritatea spectacolelor televizate sunt filmate in opt zile. Cand am fost la AMC, am spus: “Primul lucru de care avem nevoie este o unitate de lupta concomitenta de opt zile pentru a obtine stilul luptelor martiale din Hong Kong”. Luptele noastre sunt foarte complicat puse in scena, de la coregrafie pana la executie si asta necesita timp. Este ca si cum ai face un numar de dans. Majoritatea scenelor de actiune din televiziunile  americane se filmeaza intr-o zi, maxim doua, cu multe reduceri rapide. In spectacolul nostru, vedeti dansatorii dansand. Pentru scena luptei in ploaie din primul episod, a fost nevoie de noua zile pentru a filma si a prinde toate piesele pentru cea mai buna calitate cinematica pentru public.

Into the Badlands

Mergand inainte, am fost prezentati prin Stacey Sher lui Daniel Wu, ce il joaca pe Sunny si Stephen Fung. Daniel este american dar s-a mutat in Hong Kong acum 20 de ani, fiind descoperit de Jackie Chan si devenind o stea a filmelor in China. El si Stephen s-au intalnit acolo si au devenit parteneri. Au facut numeroase filme impreuna, inclusiv seria numita Tai Chi Hero. Deci am stiut foarte bine de ceea ce este nevoie pentru aceste scene de lupta pentru Into the Badlands. Am construit spectacolul intr-un mod ce ne permite sa fim foarte ambitiosi in limitele unui program de televiziune.  

  • Cum ajung aceste ambitii sa devina un proces?

Exista o calitate jazz foarte interesanta in artele martiale din Hong Kong. Cand am scris scenele de lupta impreuna cu Miles, le-am facut in toata entitatea lor; nu doar “ avem o lupta mare“. Apoi lucram cu Stephen Fung si Master Dee Dee, ce este coregraful nostru de lupte. Asa ca daca privesti ca pe o melodie, vei vedea structura si temele majore. Apoi iti aduci muzicianul – adica coregraful si cascadorii – si te joci cu notele dupa ce ai stabilit locatia. Ei lucreaza cu variabile ce folosesc locatia la potential maxim. Procesul este cat se poate de organic dar exista multe idei si planificare, de asemenea.

A fost pe buna dreptate una din provocarile acestui spectacol, ce nu au mai fost atinse pana acum. Deoarece cum poti atinge acest stil de actiune si acest nivel de lupte, ce este cinematic, intr-un spectacol de televiziune? Si faptul ca reteua a fost dispusa sa riste, a fost extraordinar. Toti dam cu zarul si suntem foarte fericiti de rezultatele ce se vad. 

  • Cum se traduce asta in ceea ce vede privitorul?

O medie a scenelor de lupta de la televizor este de 30 pana la 40 de secunde. Pare ca nu e asa dar chiar atat de scurte sunt. Aici veti vedea scene de doua si chiar trei minute. Au fost coregrafiate si filmate in stilul din Hong Kong. Exista desigur taieturi dar nu din acelea masive pe care le vedem in filmele de actiune americane. In acest spectacol se vad corpurile in miscare, dansatorii dansand.

MILES MILLAR, Producator Executiv /Showrunner/Co-Creator

  • Care a fost geneza la Into the Badlands?

Al si cu mine iubim artele martiale si am avut multa experienta in filmele de acest gen; am lucrat cu Jackie Chan, Jet Li, Michelle Yeoh si Donnie Yen in numeroase filme. Mereu am vrut sa aducem autenticul stil martial Hong Kong  in televiziune.

Into the Badlands

Ne-am intrebat ce fel de spectacol ne-ar angaja ca si privitor si creator? Am vrut sa fie american si nu am dorit sa-i punem actiunea intr-o lume contemporana cu arme. Pentru ca armele intotdeauna fac artele martiale supraabundente si nu incepi o scena de lupta luand arma din mana cuiva. Am vrut ca artele martiale sa fie blande in acesta lume, astfel am plasat actiunea intr-un viitor unde nu exista gloante sau arme ca sa ne distraga atentia.

  • Ce influente au fost in conturarea seriei?

Samanta narativa a fost Journey to the West cunoscut ca Monkey King, ce reprezinta o munca iconica de la cultura si fictiunea asiatica despre un calugar budist ce calatoreste in India in cautarea unor texte sacre. Aceasta a fost samanta, dar nu mai mult de atat, a ideii de cautare spirituala. Acesta tema se regaseste si in Into the Badlands, o poveste despre oamenii ce cauta ceva mai mult in viata lor.

Acest spectacol are o datorie imensa fata de cinematografia japoneza si fata de munca lui Akira Kurosawa. Exista o multime de filme japoneze despre samurai ce au de a face cu lumea feudala, cu casele geishelor si asa mai departe; a fost si asta important de asemenea. Desigur, Bruce Lee a avut o influenta foarte mare in ceea ce priveste natura viscerala a artelor martiale si a elementelor de violenta si consecintele ce insotesc personajele noastre. Vizual, munca lui Wong Kar Wai a fost piatra de temelie si speram sa imitam atentia la detalii si cinematografia somptuoasa. Toate aceste lucruri sunt esentiale in spectacol. Dar este in mod intentionat o confuzie de lucruri pe care noi, fanii genului, o adoram. Am pus totul in minte si asta a iesit.

  • Ati trasat anumite exemple istorice in crearea societatii din Badlands?

Structura societatii din Badlands este foarte aporopiata de Japonia medievala ce era divizata in teritorii. Fiecare teritoriu era condus de catre un Shogun; ai nostri sunt numiti Baroni. Shogunii aveau armate de asasini numiti samurai; ai nostri sunt numiti Clippers. Oamenii ce au fost candva samurai si isi abandonau Shogunii erau numiti  Ronin; ai nostrii sunt Nomazi.

  • Cum ati ajuns la aspectul vizual al seriei?

Atunci cand construiesti o lume, te gandesti la aspectul estetic si la cum a ajuns lumea in acel punct. Nu am dorit sa facem acel tip de lume pe care il vezi in filmele apocaliptice, ce sunt desaturate, pline de praf, foarte portocalii sau rosii. Am dorit chiar opusul: luxuriante, saturate, de culoarea bijuteriilor. Ne-am gandit la dezastrul nuclear de la Cernobil din Rusia; dupa 30 de ani de la eveniment, zona a devenit incredibil de verde, ca un refugiu pentru salbaticie. Daca, in viitor, aceasta lume asa a fost renascuta? Natura este predominanta, aproape depaseste limitele posibilului in acesta civilizatie ce sta atarnata de un fir. Se vede asta in verdele si rosul din uniforme ce simbolizeaza sangele si brutalitatea din acesta lume. Avem frumusetea campurilor de maci rosii care de fapt simbolizeaza moartea intr-un mod grafic. 

  • Sa discutam despre personaje. Ati gandit in ceea ce priveste arhetipurile ?

Nu chiar. Am pornit in a face aceste personaje sa se simta pe deplin dimensionale. Fiecare are secrete, fiecare este bantuit de catre actiunile sale. In timp ce dezvaluim secretele lor interioare, iti faci o imagine despre ceea ce sunt. Exista o ambiguitate morala in fiecare personaj; nimeni nu este cu totul bun, nimeni nu este cu totul rau. Aceasta este o lume brutala ce a inasprit caracterele. Nimeni nu a supravietuit fara sa faca lucruri pe care le regreta. Eroul povestii este cel ce a ucis cel mai mult. Acesta a fost o alegere deliberata. Sunny a varsat cel mai mult sange si are nevoie cel mai mult de salvare.

  • Aceasta salvare este ceea ce fiecare caracter are nevoie?

Desigur. Toate personajele sunt in momente cruciale. Sunny este pivotul deoarece a ajuns intr-un punct in care nu mai vrea sa faca ce facea pana acum. Dar este adevarat ca se rasfrange si asupra lui Quinn, ce realizeaza ca nu mai este asa tanar si ca devine vulnerabil. Lydia experimenteaza respingerea lui Quinn; ce inseamna pentru ea daca acesta moare? Ryder a fost ignorat de ambii parinti si cum va arata viitorul sau? Veil, de asemenea, a ajuns intr-un punct in care isi da viata pentru Quinn, daca acesta o cere. Deci fiecare are o criza morala sau emotionala. Chiar si Widow, ce incearca sa isi faca un loc ca Baron. Ea vrea o lume mai buna dar cu ce pret?  

  • Spuneti-ne despre simbolurile create special pentru Baroni.

Orice stat sau grupare guvernamentala are o emblema ce ii reprezinta. Am dorit sa cream o iconografie specifica si ne-a placut ideea sa gasim simboluri benigne pe care sa le rasucim pentru a deveni amenintatoare. De asemenea am vrut ca simbolurile sa se simta ca fiind americane, nu din Europa medievala. Deci simbolul pentru Widow este un fluture. Are prezenta si putere ca simbol si este folosit pe armele letale. Pentru Quinn am ales un tatu. Cum transformi acest straniu animal intr-un simbol al puterii? Daca te gandesti, este mic dar armat si protejat; este de fapt o creatura preistorica ce a supravietuit timpului. Este o reprezentare perfecta a lui Quinn si a ceea ce Quinn reprezinta; este un supravietuitor. Poti sa-l subestimezi dar va reveni si se va ridica din nou.   

  • Cum s-a ajuns la aceasta varietate de elemente estetice – motocicletele si masinile, hainele si decorul? Se simte era victoriana dar mai este ceva, nu?

In timp ce acesti Baroni redefinesc lumea dupa Epoca Intunecata, dupa distrugerea a 99% a umanitatii, au ales era ce li s-a parut cea mai confortabila si astfel au recreat era Victoriana. Dar nu este chiar Victoriana; sunt elemente moderne ce au fost incorporate. De-a lungul istoriei, fiecare a evoluat imprumutand de la ceilalti. Desi exista elemente ce sunt neo victoriene, multe dintre ele nu sunt. Garderoba Lydiei si a lui Jade sunt inspirate din secolul 20, de la Chanel la Yves St. Laurent si Halston. Exista o fascinatie privind supravietuirea tehnologiei audio din secolul 20. Nu sunt componente electronice in Badlands, placi sau circuite computerizate. Dar exista lucruri mecanice si electricitate. Deci masinile sunt de dinainte de 1970. Dupa 1970, masinile au devenit computerizate iar mentenanta lor nu ar fi posibila in acesta perioada. Dar un simplu motor va functiona; ar putea fi repozitionat si reconstruit. Exista de asemenea o influenta asiatica in arme, haine si forme. Am amestecat toate aceste elemente pentru ca acesta lume sa fie autentica.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *