Review: Transformers

Pentru ca astazi are premiera Transformers: Age of Extinction, m-am gandit sa va vorbesc putin despre primul film al seriei, considerat de foarte multi cel mai bun dintre toate. Michael Bay a luat jucariile Hasbro, care pana atunci beneficiasera de o gramada de seriale si filme animate si le-a adus pe marele ecran.

Scenariul in sine nu e cine stie ce, dar le ofera transformerilor destule momente sa straluceasca. Shia Labeouf si Megan Fox sunt personajele umane centrale care ii ajuta pe Autoboti, transformerii buni, sa gaseasca un artefact extrem de puternic, care daca ar ajunge in mainile Decepticonilor, cei rai, le-ar oferi acestora puterea sa ii invinga pe Autoboti si sa distruga omenirea. Cei doi actori nu sunt prea talentati, dar isi indeplinesc rolul in poveste destul de bine, asa ca nu afecteaza cursul povestii. Farmecul lui Transformers sta insa in Optimus Prime, Bumblebee si restul Autobotilor. Acestia reusesc sa creeze chiar si cele mai comice momente ale filmului, pe langa spectacolul vizual ce ne este oferit cand pe campul de lupta ajung Megatron si Decepticonii. Ca tot am ajuns la capitolul efecte speciale, acestea sunt printre cele mai bune. In 2007, cu siguranta erau de cea mai inalta calitate, dar si acum arata foarte bine, comparat mai ales cu filmele mai recente din serie. Muzica este foarte buna, fiecare tabara are tema sa muzicala, cu melodii care inspira speranta sau melodii care infioara, totul fiind inchis foarte frumos cu o melodie de la Linkin Park.

Initial, m-am gandit sa scriu ceva si despre celelalte 2 filme ale seriei, dar mi-am dat seama ca acelea sunt mult mai slabe si in afara de imbunatatiri la capitolul efecte vizuale, nu aduc nimic nou, asa ca la al 4-lea film al seriei sa mergem in gand cu amintirea primului. Umor, o poveste coerenta, un spectacol vizual extrem de bine realizat si roboti uriasi, Transformers le are pe toate. Din partea mea primeste un 8 cu felicitari, mai ales ca datorita acestui film, cred eu, am ajuns sa vedem si Pacific Rim (pt care tocmai sa anuntat un sequel in 2017). Si nu uitati, de astazi, 27 iunie, in cinematografele noastre intra Transformers: Exterminarea, distribuit de Ro Image.