Review: State of Play

State of PlayAm vizionat State of Play crezand ca o sa imi ofere ocazia sa il vad pe Ben Affleck aratandu-si talentul actoricesc (subiect foarte controversat), dar nu a fost asa. Filmul este o drama-mistery, cu un mesaj puternic, legat de jurnalismul din zilele noastre. Masinatiuni politice, intrigi personale, actiune, pericol si conspiratii corporatiste, State of Play are de toate. Spre surpriza mea, filmul nu ii ofera deloc ocazia lui Affleck sa faca foarte multe, asa ca de el nu pot sa spun decat ca s-a descurcat acceptabil, insa ceilalti actori au fiecare momentul lor. State of Play este filmul lui Russel Crowe (Cal) de la un capat la altul, acesta reprezentand jurnalistul de stil vechi: onest, curajos, cu relatii exact unde trebuie si care nu se opreste decat atunci cand adevarul a iesit la iveala, chiar daca asta il pune in pericol. In jurul lui stralucesc insa si alti actori foarte buni: Rachel McAdams, o ziarista moderna, care ajunge sa invete de la Cal ce inseamna jurnalismul adevarat, Helen Mirren, sefa lor, ce inceraca sa impace capra cu varza si sa pastreze prestigiul ziarului, dar care intelege ca lumea nu are mereu rabdare sa afle toata povestea. O aparitie placuta este Robin Wright, in rolul sotiei politicianului jucat de Affleck. Daca in prezent o putem vedea in House of Cards, ca doamna Underwood, o femeie puternica si la fel de vicleana ca sotul ei (jucat genial de Kevin Spacey), in State of Play ne arata partea cealalta, femeia afectata de ce se intampla in jurul ei, vulnerabila.

Un film bun, de nota 8, cu multe intorsaturi de situatie si cu un mesaj puternic, asa cum spuneam. State of Play merita vazut, mai ales ca inca suntem victimele jurnalismului de proasta calitate si acest film loveste exact la tinta.