Review: The Walk: Sfideaza Limitele

The WalkRegizorul Robert Zemeckis s-a intors cu un nou film, dupa 3 ani de pauza (Flight – 2012) si aduce pe marile ecrane The Walk: Sfideaza Limitele, povestea adevarata a lui Philippe Petit, un funambul (mergator pe sarma) care a traversat in 1974 Turnurile Gemene. Filmul incearca sa creeze o poveste mai ampla si interesanta despre viata lui Philippe dinaintea marelui sau act, culminand cu mersul sau pe sarma la 400m deasupra New York-ului.

La data de 7 august 1974 – cu o zi inainte ca Richard Nixon sa–si anunte demisia din functia de presedinte al Statelor Unite – Philippe Petit (Joseph Gordon-Levitt), un acrobat francez, i-a surprins pe new-yorkezi cu o traversare la mare inaltime intre cele doua turnuri gemene ale World Trade Center, care erau aproape complet finisate si doar partial ocupate. Pietonii grabiti s-au oprit din drumul lor ca sa se uite in sus. Ei au vazut imposibilul: un om dansa pe cer, aparent plutind in aer, fara niciun sprijin. Bineinteles ca, 2 ore de film nu puteau fi dedicate doar traversarii Turnurilor Gemene, asa ca, The Walk isi incepe povestea cu tineretea lui Philippe, aratandu-ne cum a devenit el pasiont de aceasta arta si cum s-a dezvoltat, intalnindu-i pe parcurs pe cei doi oameni care l-au ajutat cel mai mult sa isi realizeze visul: Papa Rudy (Ben Kingsley), acrobat de profesie, mentorul sau si Annie (Charlotte Le Bon), artista si ea, care devine iubita sa si sprijinul sau psihic si emotional. Toata lumea asteapta promisele scene cu traversarea, despre care o sa vorbesc mai tarziu, dar filmul ocupa mare parte din timp cu dezvoltarea personajului lui Petit, ceea ce e un punct slab. Desi are cateva momente comice si se foloseste de o tehnica interesanta, aratand trecutul in alb-negru, prima jumatate a filmului este destul de plictisitoare. Salvarea vine de la a doua parte, care include scene vizuale deosebite si multa adrenalina si suspans.

The Walk

Actorii, din pacate, nu stralucesc in acest film. Joseph Gordon-Levitt in rolul lui Petit, este copilaros, naiv, dar si arogant, insa nu isi arata niciodata adevaratul talent. De apreciat sunt eforturile sale de a vorbi in franceza si engleza cu accent frantuzesc, care sunt verosimile, dar pot starni si rasul uneori. Ben Kingsley are mai mult un rol cameo si deci, nu are cum sa isi etaleze nici el talentul. Toti ceilalti actori sunt fie prea putin cunoscuti, fie apar prea putin, cum este si Ben Schwartz (Parks and Recreation). Nici scenariul nu ajuta prea mult actorii, replicile sau dialogurile memorabile lipsind (cu exceptia “it was a bird” spusa cu accent frantuzesc – funny, desi nu se vrea).

The WalkPartile cu adevarat bune ale filmului sunt muzica si efectele speciale. Coloana sonora este compusa de Alan Silvestri, care a colaborat frecvent cu Zemeckis. Foarte vioaie si boema cand vine vorba de tineretea lui Petit, muzica devine apoi epica si dramatica in timpul traversarii. Si am ajuns la ceea ce vrea, de fapt , filmul sa fie: un omagiu adus Turnurilor Gemene. Efectele speciale si IMAX 3D transforma traversarea intr-o experienta deosebita. Grandoarea Tunurilor, New York-ul anilor ’70 vazut de sus, norii, ceata si tot ceea ce mai cuprinde actul sunt surprinse foarte bine in The Walk (aviz persoanelor cu rau de inaltime).

In final, The Walk: Sfideaza Limitele primeste din partea mea un 7. Nu este un biopic deosebit, dar experienta din IMAX 3D face sa merite efortul, in ciuda unei prime jumatati lente si a unor personaje neinteresante sau slab construite.