Review: Pixels – o aventura digitala

PixelsIn Pixels – o aventura digitala, jocurile invadeaza lumea, iar din 24 iulie va asteapta in cinematografe. Chris Columbus, regizor, producator si scriitor pentru filme precum: Gremlins, Goonies, Home AloneMrs. Doubtfire si primele filme din seria Harry Potter, se intoarce la stilul amuzant si nebun al trecutului si ne aduce pe ecrane un film care combina jocurile video clasice cu invaziile extraterestre, intr-o poveste originala. Desi eram sceptic in privinta filmului, Pixels s-a dovedit a fi o surpriza placuta.

Cand erau copii, in anii 1980, Sam Brenner (Adam Sandler), Will Cooper (Kevin James), Ludlow Lamonsoff (Josh Gad) si Eddie “The Fire Blaster” Plant (Peter Dinklage) au salvat lumea de mii de ori – in jocurile video arcade. Acum, ei o vor face cu adevarat. In Pixels, atunci cand extraterestrii intergalactici descopera niste jocuri video clasice si le iau drept o declaratie de razboi, ei ataca Pamantul dupa modelul prezentat in chiar aceste jocuri. Acum, presedintele Cooper trebuie sa-si cheme in ajutor fostii prieteni din salile de jocuri pentru a salva lumea de PAC-MAN, Donkey Kong, Galaga, Centipede sau Space Invaders. Acestora li se alatura Lt. Col. Violet Van Patten (Michelle Monaghan), o specialista in singurul armament care-i poate distruge pe extraterestrii.

Pixels

Dupa numeroasele comedii romantice in care a jucat, Adam Sandler, de altfel un actor bun, si-a cam pierdut credibilitatea, dar, in Pixels, reuseste sa faca un rol bun, amuzant si iesit din tiparele sale obisnuite. Kevin James e cunoscut pentru rolul sau din filmele Paul Blart, iar aici nu iese in evidenta in mod special, jucand acelasi rol de om cu intentii bune, dar neindemanatic. Josh Gad si Peter Dinklage aduc fiecare stilul propriu in acest film, Ludlow fiind ciudatul obsedat de conspiratii guvernamentale, in timp ce, Eddie Plant, in ciuda inaltimii sale, este un escroc cu aere de smecheras de cartier. Echipa este completata de Michelle Monaghan, o actrita buna, care a jucat in productii apreciate, precum True Detective sau Gone Baby Gone si care, desi nu are vreun rol exceptional in Pixels, aduce si rolul de femeie badass si interesul romantic in poveste. Desi unele roluri sunt cliseice, nu este atat de deranjant pe cat ar putea fi.

PixelsTrecand la capitolul efecte, Pixels merita toate laudele. Nu doar ca CGI-ul este de calitate, dar design-ul creaturilor si al pixelilor este deosebit. Ocazia de a ii vedea pe Pac-Man sau Donkey Kong atacand Pamantul, nu trebuie ratata, scenele de actiune derulandu-se exact ca niste jocuri video. Iar spre deosebire de Wreck-it Ralph, unde are o aparitie scurta, Q*bert este mult mai simpatic in Pixels si vorbeste si interactioneaza cu celelalte personaje. Muzica si sunetul sunt deasemenea foarte reusite. Coloana sonora este compusa de Henry Jackman si reuseste cu brio sa creeze atmosfera unor jocuri video vechi (in scenele de actiune). Pe langa munca lui Jackman, Pixels mai foloseste si melodii clasice, precum “We will rock you”, care desi le-am auzit in foarte multe filme, isi gasesc un loc potrivit in acest film.

Pixels – o aventura digitala primeste din partea mea un 8. Are defectele sale, glume suprasaturate, roluri cliseice, dar reuseste sa ofere si momente de entertainment unice, datorita premisei, scenelor de actiune si efectelor. Filmul va asteapta din 24 iulie in cinema, distribuit de IntercomFilm.