Review: Need for Speed

Need for SpeedCursele cu masini au fost intotdeauna o metoda de entertainment, fie ca vorbim de filme, jocuri sau curse reale, iar acum avem parte si de Need for Speed. Dupa ani de zile in care seria Fast & Furious a dominat piata filmelor din aceasta categorie, regele jocurilor cu masini se muta si pe marile ecrane. Need for Speed  aduce tot ceea ce oferea in mediul virtual si in film: masini, adrenalina, curse periculoase si spirit competitiv, toate legate printr-o poveste realista si emotionanta. Nu am fost mare fan al filmelor Fast & Furious (am vazut doar vreo doua din cele sapte filme), dar Need for Speed m-a impresionat intr-un mod placut.
Tobey Marshall (Aaron Paul), un mecanic dependent de masini si curse ilegale, face tot posibilul sa tina deschisa afacerea familiei, un atelier de tunat masini. Astfel, intra intr-un parteneriat cu Dino Brewster (Dominic Cooper), un fost pilot NASCAR, pe cat de bogat pe atat de arogant si un vechi rival din tinerete. In urma unei curse care il putea salva de la faliment, Tobey este trimis la închisoare dupa ce partenerul sau il tradeaza si fuge de la locul accidentului care a provocat moartea lui Pete, un prieten foarte bun al lui Tobey. Odata eliberat, el este hotarat sa se razbune, iar singura modalitate de a reusi este aceea de a-l invinge pe Dino intr-o cursa underground cu miza imensa.
Need for SpeedTrebuie sa recunosc ca nu am urmarit decat primul sezon al faimosul serial Breaking Bad, asa ca nu am vazut jocul actoricesc al lui Aaron Paul prea mult, insa pentru un prim rol pe marile ecrane, s-a descurcat mai mult decat bine si aduce un mare plus filmului. Ceilalti actori sunt in mare parte necunoscuti, dar asta e ceva bun, pentru ca banuiesc ca vor sa faca o franciza si daca filmul are succes, toti vor deveni cunoscuti in viitor. Singurul actor de calibru mare din film este Michael Keaton, care il joaca pe Monarch, organizatorul secret al cursei De Leon, in care vrea Tobey sa ajunga, insa rolul sau e mic. Povestea mi s-a parut mult mai bine realizata decat in alte filme in care subiectul sunt cursele de masini. Daca in Fast & Furious motivul actiunii e deobicei oprirea unui terorist sau mare mafiot prin care surprinzator se poate ajunge doar castigand niste curse, in Need for Speed, motivul este mai personal si mai emotionant in acelasi timp, pentru ca Tobey vrea sa se razbune pe Dino pentru moartea prietenului sau si sa il aduca in fata justitiei, lovindu-l acolo unde il doare mai tare, in mandria sa de campion de curse.

Need for SpeedEfectele speciale CGI lipsesc destul de mult, pentru ca aproape toate manevrele si cursele sunt cascadorii adevarate si in majoritatea scenelor care se petrec pe drum, chiar actorii conduc masinile. Putine filme mai apeleaza la cascadorii adevarate in era computerelor, iar faptul ca Need for Speed readuce in atentia oamenilor acest element fara de care istoria filmului ar fi alta, este un alt mare plus. Acest fapt se datoreaza regizorului Scott Waugh, al carui tata chiar a fost cascador de profesie si care a vrut sa onoreze memoria sa folosind cascadorii in acest film. Din pacate, 3D-ul de care filmul se foloseste e mai mult o metoda de marketing, pentru ca avantajele sale nu prea se vad, fiind potrivit mai mult filmelor cu multe efecte CGI. Muzica este deasemenea foarte bine aleasa, potrivindu-se perfect cu scenele pe care le acompaniaza.

In final, o sa acord not 8.5 filmului si va recomand sa mergeti sa il vedeti daca vreti sa experimentati putina actiune si adrenalina. P.S. Need for Speed e film de vazut cu gasca.