Review: Minionii

minioniMinionii au sosit pe marile ecrane. Simpaticele si amuzantele ajutoare ale lui Gru din seria Despicable Me au primit propriul film, un spin-off, prequel si origin story in acelasi timp. Dar cum se compara noua animatie cu celelalte filme din franciza? Nu la fel de bine pe cat speram multi dintre noi, dar Minionii nu uita sa ofere umorul specific creaturilor galbene.

Povestea filmului este simpla, dar are potential. Minionii au inceput ca organisme unicelulare, pentru ca mai apoi sa evolueze de-a lungul vremii, mereu ca slujitori ai celor mai ticalosi stapani. Niciodata n-au avut norocul sa-si pastreze in viata acei stapani, de la T. Rex, la Napoleon, asa ca acum se trezesc ca nu au pe cine sa slujeasca, si sunt afectati de o depresie profunda, traind exilati intr-o pestera de gheata. Dar un minion pe nume Kevin are un plan! Kevin, impreuna cu rebelul Stuart si cu simpaticul Bob pleaca intr-o calatorie in lume pentru a cauta un nou villain, pe care sa il slujeasca. In cele din urma ajung la Villain Con, unde o gasesc pe Scarlet Overkill, prima femeie supervillain si pe care se hotarasc sa o impresioneze, pentru a-i lua drept ajutoare. Cum spuneam, povestea are potential, dar cam atat. Se face un rezumat rapid, narat de Geoffrey Rush, apoi ajungem in anii ’60 si minionii incep sa interactioneze cu oameni, ceea ce creeaza un dialog inteligibil. Nu ca “papoi, papoi” nu ar fi haios, dar un intreg film, in care dialogul este format din astfel de cuvinte, nu are sens. Fara elementul uman din Despicable Me, care crea tensiune si drama si impingea povestea inainte, Minionii nu are acelasi farmec si din pacate, nici acelasi umor.

minionImplicarea unor actori de renume in acest film, nu ridica Minionii atat de sus pe cat s-ar crede. Prezenta Sandrei Bullock in rolul lui Scarlet Overkill nu impresioneaza, desi faptul ca se implica intr-o animatie dupa atata timp (de la Prince of Egypt in 1998), este un fapt important. Un alt actor care s-a implicat in acest film si care merita mentionat, este Jon Hamm, cunoscut pentru rolul principal din serialul de curand terminat, Mad Men. Acesta ii da viata lui Herb, sotul lui Scarlet, care creeaza cateva momente comice alaturi de minioni. In final, chiar daca poate fi considerat spoiler, il revedem si pe Gru, jucat tot de Steve Carell, la acest moment doar un tanar ticalos in devenire, dar a carui prezenta este mai mult decat binevenita (stati putin si la generic, pentru ca are niste scene foarte haioase cu mici creaturi).

Ca si animatie, nu mi se pare ca depaseste sau imbunatateste in vreun fel tehnica din Despicable Me, dar muzica este foarte reusita, mai ales includerea unor melodii specifice anilor ’60 si a unor personalitati sau evenimente ce s-au petrecut in acea vreme.

minion

Minionii primeste din partea mea un 7. Spre deosebire de alte filme de animatie recente, Minionii nu incearca sa fie mai profund sau mai istet decat promit micile creaturi, asa ca adultii nu vor rade la fel de mult precum copii. Minionii intra in cinematografe din 10 iulie, distribuit de Ro Image.