Review: Mandrie, prejudecata si zombi

11204867_1013356855403894_471956439202926391_nAm mers la acest film fara pic de asteptari. Am aflat, ulterior, ca Mandrie, prejudecata si zombi e facut dupa o carte scrisa de acelasi autor care ne-a adus si Abraham Lincoln Vampire Hunter. Ideea in sine nu e dezamagitoare. Se iau povesti “banale” (plictisitoare sa spunem) si se transforma in ceva mai antrenant, mai fantastic si mai accesibil publicului modern. Executia insa, lasa de dorit. Mandrie, prejudecata si zombi e cu siguranta mai dinamic decat originalul, dar am primit prea putini zombi si prea putine momente cu actorii/ personajele badass prezentate in trailere si postere.

Anglia secolului XIX este infectata cu o molima misterioasa. Mortii reinvie, zombi asupresc tara si stilul de viata obisnuit este cu totul schimbat. Oamenii se antreneaza in artele letale ale chinezilor sau japonezilor, dupa posibilitati. In prim plan o avem pe Elizabeth Bennet (Lily James), o tanara puternica si maestra a artelor martiale, emancipata si extrem de voluntara. Situatia ciudata a razboiului cu mortii vi o pun alaturi de Mr. Darcy (Sam Riley), un gentleman chipes, dar arogant, un fel de Batman al acelor vremuri, avand in vedere abilitatile sale de a lupra cu zombi. Ignorand prejudecatile si lasand la o parte mandria personala, Elizabeth si Darcy trebuie sa lupte impreuna, pentru scapa tara de amenintarea zombilor.

Mandrie, prejudecata si zombi

In rol principal o avem pe Lily James, cunoscuta ca Cenusareasa din recentul Cinderella¬†si cu un rol mic in serialul de epoca Downton Abbey. Desi nu emana talent prin toti porii, se vede ca fata e familiara cu atmosfera asta victoriana de basm si se simte bine in rochie si corset, evident, cu 2-3 cutite la soseta. Mr.Darcy este jucat de ilustrul necunoscut Sam Riley, ale carui singurele roluri semnificative au fost in serialul Control si in Maleficent, unde a fost sclavul vrajitoarei. Alt actor demn de bagat in seama este Jack Huston (alacu juma de fata lipsa din Boardwalk Empire si viitorul Ben-Hur). In Mandrie, prejudecata si zombi este Mr. Wickham, a treia roata la bicicleta dragostei si un aparent zombie-lover. El e pe sistemul “love the zombies, vor si ei sa fie oameni” si Jack isi joaca rolul acceptabil. De fapt, se vede ca nimeni din productia asta nu si-a luat rolul in serios si asta e bine, pentru ca nu e o Mandrie, prejudecata si zombidrama clasica , nici o ecranizare a povestii originale si nici vreo productie de Oscar, este o nebunie “distractiva”. Slabiciunea acestui film o reprezinta doua elemente. Primul e familia Lannister, ma rog, taticu si fiica: Charles Dance si Lena Headey. Primul este tatal si mentorul lui Lizzy si al celorlalte surori Bennet, dar are un rol prea mic pentru o personalitate atat de puternica. Lena este Lady Catherine de Bourgh, cea mai cea razboinica impotriva zombilor, cu un eye-patch si o privire de killer, care nu face mai nimic. Pacat de ei ca pierd vremea cu astfel de proiecte. Cred ca cel mai bine s-a simtit Matt Smith, care il joaca pe varul preot-not-so-gay al surorilor Bennet si care se distreaza in stilul Doctor Who dus la extrem.

Ca tot ziceam de probleme. Pentru un film numit Mandrie, prejudecata si zombi te-ai astepta de la mai multi zombie si mai putin pride and prejudice, dar nu… Cumva, elementul zombie e introdus doar pentru a spune povestea plicticoasa de dragoste mai bine, in rest, nici nu se compara cu zombii din The Walking Dead, de exemplu. Acolo, nu numai ca arata mai bine, dar si inspira mai multa teama. Filmul nostru sufera de o supra-romantare a elementelor si nici macar pe stilul gotic, ci pur si simplu: “hai sa imbracam zombie in tinute classy ca sa para mai cool, dar sa merge mai putin pe creepy”. Nici macar ca element comic nu functioneaza. Repet, singurul rol util al creaturilor este ca fac povestea de dragoste, lipsita de actiune, a cartii originale, mai suportabila.Mandrie, prejudecata si zombiIn final, Mandrie, prejudecata si zombi reprezinta un alt “esec” in incercarea Hollywood-ului de a face ceva distractiv folosind elemente clasice (cum e si Abraham Lincoln Vampire Hunter) Ce-i drept, poate si materialul sursa nu e pretabil la o ecranizare, dar nici sa faci atata marketing pe badass zombie fighting si sa oferi telenovele.