Review: Labirintul Incercarile Focului

LabirintulLabirintul s-a intors, de fapt, supravietuitorii Labirintului. Al doilea film din franciza Maze Runner, Labirintul Incercarile Focului, a sosit pe marile ecrane, cu toate bunele si relele pe care le are acest gen de film. Ca orice SF distopian young adult, a doua parte a francizei mareste mizele, creste pericolul, ne introduce “rezistenta impotriva sistemului” si lasa personajele intr-o situatie a la Empire Strikes Back (fara “I am your father”).

In Labirintul Incercarile Focului, Thomas si prietenii sai infrunta cele mai periculoase provocari de pana acum. Cautand indicii despre misterioasa si puternica organizatie W.C.K.D., calatoria lor ii duce in Scorch, teritoriul unde ruinele civilizatiei zac ascunse in nisip, din intuneric pandindu-i victimele virusului. Auzind de existenta unei rezistente, tinerii gasesc o noua speranta in lupta impotriva superioarei forte a W.C.K.D. Scenariul nu este prea original, fiind deja prezent in filmele nr. 2 din francizele Hunger Games si Divergent, dar asta nu inseamna ca e foarte slab, doar ca nu mai impresioneaza.

Labirintul

Despre actorii principali nu e mare lucru de zis, Dylan O’Brien continua sa il joace bine pe Thomas, eroul puternic si liderul care inspira chiar si rezistenta deja existenta. Thomas Brodie-Sangster (Newt), are un rol mult mai mic aici, aproape insignifiant, ceea ce e pacat, pentru ca tanarul actor poate mai mult, in timp ce Teresa devine si mai antipatica, Kaya Scodelario aducand prea putin unui personaj deja fad. Patricia Clarkson apare mult mai mult de data aceasta, pe masura ce personajul ei, Ava, liderul W.C.K.D., infrunta rezistenta neasteptata venita din partea lui Thomas si a grupului sau. Surprizele din Labirintul Incercarile Focului vin de la actorii in roluri secundare, unii aproape cameo. Giancarlo Esposito este o prezenta placuta in film, aducand un strop de umor specific filmelor postapocaliptice, venind cu experienta din Revolution, un serial din aceasta sfera. Aidan Gillen (cunoscut ca Littlefinger din Game of Thrones) preia rolul de mana dreapta a antagonistului si o face foarte bine, in acelasi stil viclean si machiavelic din serialul HBO. Barry Pepper si Alan Tudyk (Firefly) completeaza seria de actori surpriza, in roluri mai degraba cameo, dar binevenite.

LabirintulLa capitolul efecte speciale, filmul nu iese in evidenta, avand un buget destul de mare pentru CGI de calitate, dar cu nimic iesit din comun. Si pentru ca tot vorbim de CGI, virusatii (Infectii), zombie acestui film, mi-au dat senzatia unei combinatii intre World War Z, Walking Dead, ceva Aliens si jocul Last of Us, o combinatie destul de reusita, dar neutilizata atat de mult cat ar fi meritat, ca si atunci cand vine vorba de Scorch. Pentru un film cu Scorch in titlu (Scorch Trials), cele 10 minute petrecute de personaje in desert, te lasa cam dezamagit. Muzica, semnata de John Paesano, acompaniaza cu brio toate scenele din film si, desi cliseica, are cateva parti destul de bune.

Per total, Labirintul Incercarile Focului primeste din partea mea un 7.5. Teoretic, este o nota slaba, dar filmul nu e chiar slab, doar ca nu se deosebeste cu nimic de celelalte filme din gen si nici macar nu depaseste primul film, ramanand la acelasi nivel. Cu marele final al francizei Hunger Games, care ne bate la usa, cu multe alte filme in desfasurare si mult mai multe carti pe piata Labirintul Incercarile Focului ramane bun pentru fanii cartilor si fanii genului, dar cam atat.