Review: Kingsman Serviciul Secret

Kingsman Serviciul SecretNoul film al lui Matthew Vaughn, Kingsman Serviciul Secret soseste in cinematografele romanesti si este uimitor. Daca v-au placut Kick-Ass si X-Men: First Class, cu siguranta veti adora si acest nou film. Kingsman este o combinatie perfecta intr un comicbook movie si un spy movie din anii ’60-’70. Am intrat la film fara prea mari asteptari si am iesit placut surprins si multumit, pentru ca acest film are de toate: actiune, umor, gadget-uri si gentlemani.

Kingsman este o organizate de spioni ultra-secreta si independenta, iar Harry Hart (Colin Firth) este unul din membrii acesteia. Cand intr-o misiune, prietenul si colegul sau isi da viata pentru a-l salva, o legatura de onoare il leaga pe Harry de familia celui pierdut. Multi ani mai tarziu, organizatia cauta un nou recrut, iar Harry vede in fiul prietenului sau, Eggsy (Taron Egerton), nu numai un tanar cu potential, dar si ocazia de a-si plati datoria. Astfel, tanarul Eggsy intra intr-un program de antrenament condus de Merlin (Mark Strong), pentru a deveni membru al organizatiei Kingsman. In acest timp, Valentine (Samuel L. Jackson), un miliardar din industria IT, pune la cale un plan pentru a scapa lumea de virusul ce o distruge, umanitatea.

“Manners maketh man”

Kingsman Serviciul SecretLa capitolul scenariu si poveste, filmul este foarte bun. Experienta lui Vaughn cu filmele bazate pe comicbooks si faptul ca mare parte din echipa de productie este formata din britanici, toti fiind fani ai filmelor cu James Bond, fac din acest film un deliciu. Nici o secunda nu am simtit ca filmul tinde prea mult catre un cheesy spy movie, acum cum nici un moment nu am avut impresia ca duce prea mult spre un film cu supereroi. Desi filmul are la baza The Secret Service, o banda desenata creata de Mark Millar si Dave Gibbons, filmul se distanteaza destul de povestea originala, pastrand insa esenta. Comicbook-ul contine multe cameos ale unor persoane cunoscute din lumea filmului, insa in film nu apar in totalitate. Mark Hamill are parte de un glorified cameo superb. Si partea amuzanta e ca actorul apare in comics ca personaj de sine stator, insa in film poarta numele personajului negativ din comics, insa nu este villainul. In film, villainul este Valentine, juca de Samuel L. Jackson, care pare sa se distreze de minune in piele excentricului miliardar. Sasait, nonconformist si cu o atitudine de smecher, cunoscutul Kingsman Serviciul Secretactor joaca un rol cum nu a mai jucat pana acum si este unul din punctele forte ale acestui film. Prezenta feminina o are in frunte pe Sofia Boutella, care o joaca pe Gazelle, mana dreapta a lui Valentine si “femeia fatala” a acestui film. Michael Caine are si el parte de un fel de glorified cameo, pentru ca nu apare mult, dar este o aparitie placuta in film, in rolul lui Arthur, liderul agentilor Kingsman. Acum sa trecem la protagonisti. Colin Firth dovedeste inca o data ca este un actor desavarsit. Nu numai ca poate fi un gentleman britanic cum numai James Bond stie sa fie, dar chiar si in scenele de actiune se descurca uimitor. El il joaca pe Harry Hart (nume de cod Galahad), un om inteligent, clasic,  si care poate sa vada dincolo de misiune, iar Firth reprezinta toate aceste caracteristici intr-un mod foarte credibil. Daca nu v-ati prins pana acum, numele de cod ale agentilor Kingsman sunt numele cavalerilor Mesei Rotunde, iar de langa acestia nu poate lipsi Merlin. Mark Strong este cel care il joaca pe “vrajitorul” cavalerilor moderni, IT-istul echipei, omul cu gadget-urile, pilotul si orice mai este nevoie, dar nu implica actiune pe campul de lupta. Asta nu inseamna ca Merlin nu poate sa lupte, dimpotriva, foloseste toate armele aflate la dispozitie pentru a lupta atunci cand prietenii si colegii sai sunt amenintati. Ultimul, dar nu cel din urma, este Taron Egerton, un tanar actor, necunoscut, dar care demonstreaza in rolul lui Eggsy ca are un viitor mare ca actor. De la smecheras de strada la gentleman, de la rebel la agent secret, Eggsy sufera transformari importante, ghidat fiind de Harry, iar Taron se descurca de minune in a prezenta evolutia personajului sau.

“Y’all Talk So Funny”

Kingsman Serviciul SecretVestimentatia aduce aminte de vechile filme cu James Bond (pantofi, costum la comanda, cravata si umbrela clasicului gentleman britanic), insa implica si elementul modern prin hainele lui Valentine si Eggsy (inainte de transformare). Insa nu numai hainele il fac pe om, ci si gadget-urile. Amintind tot de vechile filme cu spioni, Kingsman Serviciul Secret este plin de stilouri cu otrava, pantofi cu lama si ochelari inteligenti, dar si de smartphone-uri, arme ultra-moderne si costume anti-glont. Nici villainul nu este lipsit de grandiosul secret lair, avand parte de un adevarat buncar in munte, cu o armata de soldati, avioane si o sala de petrecere pentru momentul cand planul sau va fi gata. Scenele de actiune sunt impresionante, mai ales o anumita scena cu Harry, pe care o veti recunoaste imediat in film. Glumele, referintele la alte filme si faptul ca Kingsman Serviciul Secret nu se ia prea in serios, dar nici nu face misto de el insasi, nu fac decat sa ridice intregul proiect. Muzica, semnata de Henry Jackman este si ea impresionanta, chiar daca uneori te duce cu gandul la Captain America: The Winter Soldier (un alt comicbook movie cu tente de spy thriller). Singurul punct slab al acestui film este reprezentat de efectele speciale, care nu sunt foarte slabe, dar nici nu se ridica la nivelul altor productii de tipul comicbook movie.

Per total, Kingsman Serviciul Secret este un deliciu cinematografic, distreaza, ofera actiune si adrenalina si impresioneaza prin curajul pe care il are in ceea ce priveste povestea si personajele (o surpriza extrem de placuta). Eu ii dau nota 9 si va recomand sa il vedeti cu prima ocazie, pentru ca merita din plin.