Review: Judecatorul

JudecatorulDe la Iron Man 3 nu l-am mai vazut decat intr-un scurt rol in Chef, dar pana la Avengers: Age of Ultron il vedem pe Robert Downey Jr. in noul sau film, Judecatorul. Si avem parte chiar de doi Robert in acest film, pentru ca alaturi de primul, joaca si Robert Duvall.

Hank Palmer (Robert Downey Jr.), un avocat de succes care se intoarce in orasul natal pentru inmormantarea mamei sale. Insa odata ajuns aici afla ca tatal sau, judecator cu greutate (Robert Duvall), este principalul suspect al unei crime controversate. In timp ce investigheaza cazul si pregateste o aparare indestructibila pentru tatal sau in sala de judecata, Hank reincepe sa se apropie de familia si prietenii pe care i-a parasit cu multi ani in urma. Scenariul si povestea sunt din pacate pline de clisee, care taie pe parcursul filmului cate o bucatica din potential. Inainte sa apara, toata lumea se astepta ca acesta sa fie un film de Oscar, insa imediat dupa premiera, au inceput sa curga criticile, unii dand cu el de pamant, altii zicand totusi de bine. Adevarul e undeva la mijloc. Jocul actoricesc este superb din partea ambilor Robert. Marele Robert Duvall prezinta perfect cele doua ipostaze ale lui Joseph Palmer, aceea de judecator serios, rece si independent, dar si cea de batran tata, vulnerabil si suferind dupa sotia sa. Surpriza placuta a venit de la Robert Downey Jr. care dupa atata Tony Stark, nu credeam ca va reusi sa mai iasa din tipar, dar gaseste in The Judge oportunitatea de a arata ca poate mai mult. Putin din aroganta lui Stark, la care se adauga putina drama si un conflict tata-fiu bine sustinut si avem parte de un rol foarte bun. In roluri mai mici se remarca Billy Bob Thornton (serialul Fargo) si Vera Farmiga (The Departed).

Regia nu este deosebita, David Dobkin avand experienta mai mult cu filmele de comedie, iar daca le-a mers fratilor Russo, asta nu inseamna ca le va merge tuturor. Coloana sonora semnata de Thomas Newman, completeaza bine toate scenele si mentine atmosfera dramatica.

La final, The Judge nu reuseste sa isi atinga potentialul, dar este un film satisfacator. Cei doi Robert reusesc sa mentina filmul la un nivel superior prin jocul lor, desi cliseele abunda. Filmul primeste din partea mea un 8 si va recomand sa il vedeti, macar pentru a-l revedea pe Tony Stark mai repede.