Review: Jack Ryan Agentul din Umbra

Jack RyanJack Ryan Agentul din Umbra este un film de actiune decent, chiar distractiv, mai ales ca in ultima vreme am fost asaltati de filme cu supereroi sau drame de Oscar. Recunosc ca si eu am mai ratat/sarit filmele de actiune recente, dar oricum a fost binevenit.

Jack Ryan (Chris Pine) este un fost puscas marin, care in urma unei rani din razboi ajunge analist pentru o divizie aparte a CIA-ului, divizia de securitate economica. Mentorul si recrutorul sau, Harper (Kevin Costner), il trimite dupa 10 ani de munca de birou, in Moscova pentru a opri un atac terorist si economic ce ar putea zdruncina atat Statele Unite, cat si restul lumii, punand Rusia in varf. In toata treaba asta apare si Cathy (Keira Knightley), logodnica/prietena lui Jack, care aduce si putina romanta intr-un film preponderent de actiune.

Sa incep cu actorii. Chris Pine se descurca bine, desi oricum el le are cu rolurile de actiune (Star Trek, This Means War printre altele). De Costner nu mai e nevoie sa spun nimic, un actor de Oscar, la batranete, dar tot un actor bun. Keira Knightley e o aparitie interesanta, pentru ca de la Piratii din Caraibe incoace nu a mai sarit in ochi, dar as spune ca s-a descurcat binisor, chiar daca a trebuit sa joace mai mult rolul de “damsel in distress”.

Jack Ryan

Actiunea a fost destul de buna, cu enervanta “shaky camera”, care face unele scene greu de urmarit, dar si cu urmariri, lupte si impuscaturi bine realizate. Exista si comedie in film, as zice prea putina, dar oricum e bine dozata pentru ce poate filmul, care se ia destul de in serios. Scenariul nu e unul genial, e presarat cu diferite clisee, lipsit de intorsaturi de situatie neasteptate, dar poate fi urmarit si inteles foarte usor. L-as fi comparat cu Bourne Identity (cel mai slab din trilogia originala), dar tocmai lipsa unui twist interesant l-a plasat mai jos. Muzica este un punct slab al acestui film, pentru ca nu am remarcat-o aproape deloc si chiar si atunci cand iese putin in evidenta tot nu da pe spate. Se simte si lipsa unei melodii de final care sa te prinda (ca “Extreme Ways” a lui Moby, din trilogia Bourne, de exemplu).

Jack Ryan Agentul din Umbra este un film de nota 7. Un film ok, distractiv, bun pentru perioada asta umpluta cu “cersetorii” de Oscar, dar care nu se ridica la inaltimea trilogiei Bourne sau a filmelor recente din seria James Bond, desi parca uneori vrea sa semene cu ele. Insa daca suntem seriosi, Bourne si James Bond au setat stacheta foarte sus in privinta filmelor cu agenti, spioni si conspiratii.