Review: Inferno

InfernoDracula Film Festival a inceput, iar filmul care a dat startul celor 5 zile de filme a fost Inferno, a treia parte din seria Codul lui Da Vinci. La 7 ani de la ultimul film, avem parte de o noua aventura a lui Robert Langdon. Ron Howard revine la carma regizorala, Tom Hanks isi reia rolul principal, iar Hans Zimmer, care s-a cam retras din industrie,  contribuiu din nou la coloana sonora. Din pacate, cam aici se termina asemanarile cu celelalte filme ale seriei. Este Inferno un film bun? Este un sequel necesar, avand in vedere ca au trecut atatia ani de la ultimul film? Discutam asta in randurile de mai jos.

In Inferno, faimosul expert in simbolistica (interpretat din nou de Tom Hanks) se afla pe urmele unor simboluri care conduc la marele Dante.  Cand deschide ochii, Langdon se trezeste intr-un spital italian, lovit de amnezie. El se aliaza cu Sienna Brooks (Felicity Jones), o doctorita care, spera el, sa-l ajute sa-si redobandeasca memoria. Ei alearga impreuna prin toata Europa si contra cronometru pentru a dejuca un complot la nivel mondial. Nu am fost niciodata un mare fan al seriei, dar Codul lui Da Vinci a avut un farmec aparte, datorita puzzle-urilor care asezate inteligent in poveste, iar Ingeri si Demoni a continuat acceptabil franciza. Din pacate, Inferno se pierde complet in noua era a productiilor blockbuster. Povestea este simpla, iar enigmele pe care Robert Langdon trebuie sa le rezolve sunt, in lipsa unui alt cuvant, jenante. Iar asta se intampla pentru ca puzzle-urile au trecut pe plan secund. Tot cea conteaza e actiunea si amenintarea globala. S-au dus vremurile in care Robert descoperea mistere vechi de mii de ani. Acum, avem un miliardar obsedat de Dante, care ascunde un virus letal si creeaza un treasure hunt, pentru ca discipolul sau gaseasca virusul, in cazul in care el pateste ceva. What? Numai avem parte de enigme vechi de sute de ani sau conspiratii la Vatican, ci de jocul stupid al unui miliardar. Singurul atu al filmului este twistul din ultima parte, pe care intradevar, nimeni nu l-a anticipat.

Inferno

Legat de regie, nu stiu ce s-a intamplat, dar Ron Howard a luat-o pe un drum prost in ultima vreme. Dupa capodopere de Oscar precum Apollo 13, A Beautiful Mind si mai recentul Frost/Nixon, a dat rateuri precum In the Heart of the Sea. Iar Inferno se alatura si el acestei liste. Sa speram ca isi va reveni, dar pentru haosul din noul film primeste o mare bila neagra. Singura chestie buna pe care o face in Inferno este atentia la detalii. Costumele, replicile si scenele din film ascund lucruri care se dezvaluie frumos mai tarziu.

Tom Hanks se intoarce in rolul lui Robert Langdon si… cam atat. Nu prea isi da interesul si se vede ca joaca doar pentru bani. Cred si eu, dupa un rol destul de dramatic si bun in Sully. Intotdeauna e misto sa il vezi pe ecran, dar si sa il vezi degeaba pe acest mare actor, nu e o placere. O mica surpriza este Felicity Jones, care a jucat un rol micut in Amazing Spider-Man 2 si care va avea un rol urias in Star Wars: Rogue One. Inferno ne ofera ocazia sa o vedem putin in actiune. O joaca pe Dr. Brooks, aghiotantul lui Robert, foarte inteligenta si pasionata de enigme. Cine ar mai trebui mentionat? Avem si noi o romanca, Ana Ularu, care apare in film, dar care, din pacate, nu apare prea mult. Totusi, e badass. Bravo, Ana! Omar Sy (Intochables), Ben Foster (Warcraft) si Irrfan Khan (Life of Pi, Jurassic World) primesc si ei o mentiune pentru aparitiile lor.

Inferno

Despre efectele speciale nu e mare lucru de zis. Sunt ok si cam atat. La capitolul muzica, din nou Inferno primeste un minus. Am inteles ca Hans Zimmer s-a retras din productiile mari, precum filmele DC, dar cred ca omu deja vrea sa iasa la pensie si s-a plictisit, pentru ca muzica din filmul asta este… deloc memorabila. E stilul clasic al unui thriller/film de actiune. Trebuie sa laud totusi locatiile. De ce? Nu doar pentru ca sunt superbe (Florenta, Venetia si Istanbul), dar pentru cei care au jucat AC si cunosc saga lui Ezio, toate locurile unde merge Robert si Dr. Brooks sunt un deliciu. Mai ales ca, locatiile in care ajung personajele sunt aceleasi locatii in care rezolvai enigme ca asasin. Si ca o paranteza, puzzle-urile cu plimbat, catarat si tras manete in AC sunt mai bune decat cele din Inferno.

Nu aveam mari asteptari de la Inferno, dar ma asteptam macar la un thriller interesant. Din pacate, incercarea de a reinvia o franciza la ani de zile dupa ultimul film, continua sa fie un lucru imposibil de realizat (de vazut toate celelalte rebooturi, remakeuri si sequeluri recente). Merita vazut Inferno? Daca va place istoria si sunteti fani Tom Hanks, puteti folosi o dupa-amiaza de duminica sa vedeti filmul, altfel, gasiti voi ceva de facut.