Review: Furios si Iute 7

Furios si iute 7Cel mai nou film din cunoscuta franciza Fast & Furious  soseste pe marile ecrane. Furios si Iute 7 ajunge din 3 aprilie in cinematografe si IMAX. Regizat de James Wan, cunoscut pentru filme horror precum The Conjuring si Insidious, Furios si Iute 7 este plin de masini, adrenalina, actiune, fete frumoase, cascadorii si momente “fuck phyisics” (in modul cel mai bun).

Recunosc ca de la Fast & Furious 2 nu am mai urmarit franciza, asa ca, pentru mine, Paul Walker era inca agentul care lupta cu mafiotii, participand la curse underground, iar Vin Diesel villainul smecher. Chiar daca stiam de toti ceilalti membri noi ai echipei, am fost placut surprins sa ii vad pe toti intelegandu-se asa de bine si completandu-se reciproc (in ceea ce priveste rolul in echipa). Povestea e la fel ca in celelalte filme, fara un scenariu de Oscar, dar care ofera destule momente amuzante, destule momente care creeaza adrelina si, surprinzator, un moment foarte emotionant la finalul filmului. Fratele suparat al villainului din filmul trecut ii urmareste pe toti cei implicati in eliminarea acestuia. Asa ca Jason Statham il joaca pe Deckard Shaw, un fost agent secret britanic, mai periculos decat oricine altcineva, pornit impotriva protagonistilor nostri. Bineinteles ca, desi Shaw ii urmareste si distruge tot in calea sa, Dominic Toretto (Vin Diesel), Brian (Paul Walker) si restul gastii sunt singurii care il pot invinge. Nimic deosebit la capitolul poveste, acesta fiind punctul slab al filmului, dar si cel mai putin important, pentru ca, pana la urma, nimeni nu se uita la Fast and Furious pentru un scenariu de Oscar.

Furios si Iute 7

Actorii sunt aceiasi ca si in filmele vechi si fiecare are parte de momentul sau de stralucire, insa cei care ies in evidenta mai mult sunt Vin Diesel, Paul Walker si Dwayne Johnson. Vin il joaca pe Dominic, seful grupului si normal ca apare cel mai mult, fiind “lipiciul” care tine echipa unita. The Rock este Hobbs, care nu apare atat de mult, de fapt apare doar la inceput si la final, dar atunci cand e pe ecran, fura tot filmul in niste scene de actiune si “fuck phyiscs” foarte amuzante si pline de adrenalina. Paul Walker este insa cel care domina filmul, nu neaparat prin rolul sau, ci prin faptul ca moartea sa nefericita te face sa fii mult mai atent la personajul sau. Toate scenele sale au si ceva dramatic, intr-un film care in rest e plin de actiune, masini furioase si glume. Iar finalul lui Furios si Iute 7 este un in memoriam si un adio atat pentru Brian, cat si pentru Paul Walker.

Actiunea, cascadoriile, efectele speciale si momentele de “fuck physics” sunt cele care fac filmul atractiv. Masini de viteza, masini blindate, “zburatoare”. cascadorii deosebite, explozii si curse prin munti si orase sunt doar cateva din elementele pozitive ale acestui film si pentru asta chiar merita sa il vedeti. Muzica este si ea prezenta, prin compozitia lui Brian Tyler, dar si prin genul de melodii pentru care franciza Fast & Furious este faimoasa.

Furios si Iute 7

Va recomand sa il vedeti, in IMAX daca puteti, pentru ca vizual este foarte atractiv., iar fanii vor fi cu sigranta multumiti. Pentru cinefili, in general, intregul film este un omagiu deosebit pentru Paul Walker si trebuie apreciat macar pentru asta. Furios si Iute 7 va asteapta din 3 aprilie in cinematografe si IMAX, distribuit de Ro Image.