Review: Dracula Untold

Dracula UntoldDracula se intoarce pe marile ecrane in noul film al studiourilor Universal. Dracula Untold este un origin story care schimba destul de mult viziunea asupra personajului arhicunoscut si care il transforma pe Dracula dintr-un villain intr-un anti-erou.

Dracula Untold spune povestea printului Vlad, conducatorul Transilvaniei, al carui regat este amenintat de sultanul Mehmed II (Dominic Cooper). Lipsit de forta militara necesara pentru a se opune marelui Imperiu Otoman, Vlad este fortat sa ia o decizie care ii va schimba viata. Pentru a-si salva familia si poporul, printul face un targ cu vampirul (Charles Dance) ce bantuie muntii din apropierea castelului si dobandeste puteri supranaturale.  Cu ajutorul puterilor demonice, Vlad se poate opune turcilor, insa pentru a putea redeveni muritor trebuie sa reziste setei de sange pentru trei zile.

La capitolul scenariu, filmul nu e foarte reusit, dar, in ciuda diverselor incosecvente istorice si geografice, ne prezinta intr-un mod inovator originea lui Dracula. Povestea este credibila, ne vorbeste despre trecutul lui Vlad, ca ostatic regal la Inalta Poarta, apoi ca soldat, dar ne arata si latura umana a personajului, un sot si un tata care isi iubeste sotia si copilul, un print nobil, care are grija de poporul sau. Luke Evans joaca destul de bine rolul pe care il are. In afara de Vlad, din pacate, restul personajelor nu sunt atat de bine conturate. Sultanul Mehmed II nu are parte de atat de multa atentie incat sa devina un antagonist in adevaratul sens al cuvantului si din aceasta cauza, Cooper nu isi poate arata prea mult talentul actoricesc. Un personaj care beneficiaza de foarte putin timp pe ecran, este insa vampirul care ii ofera printului puterile sale. Charles Dance reuseste sa arate perfect misterul care inconjoara personajul sau si sa captiveze putin din teroarea vampirului-monstru.

Dracula Untold

Totusi, comparat cu Dracula din 1931 si chiar si filmul lui Coppola, Dracula Untold se axeaza prea mult pe efecte care sa iti fure ochiul si pe transformarea in supererou a lui Vlad si prea putin pe ceea ce il face pe Dracula un monstru deosebit: romantismul gotic, misterul si senzualitatea.

Efectele speciale sunt reusite, mai ales cand Dracula isi foloseste puterile, iar muzica este buna, dar nu iese in evidenta din pacate, chiar daca e compusa de Ramin Djawadi, apreciat pentru soundtrack-ul Game of Thrones.

Filmul e destul de entertaining, plin de actiune si efecte speciale, dar cu multe probleme la scenariu.