Review: Cel mai Lung Drum

cel mai lung drumCel mai Lung Drum, cel mai nou film bazat pe o carte de Nicholas Sparks, ajunge pe marile ecrane. Dupa atatea povesti siropoase, melancolice si provocatoare de lacrimi (fetelor), am fost placut impresionat sa vad o drama reusita, care te surprinde la tot pasul. mai ales in momentele in care te astepti la un cliseu romantic si filmul iti ofera cu totul altceva. Cu un subiect interesant, o atmosfera captivanta, actori tineri, care joaca bine, dar si aparitii neasteptate din partea unor actori cunoscuti, Cel mai Lung Drum este un film care merita vazut.

Cel mai Lung Drum/The Longest Ride se centreaza pe povestea de dragoste  intre Luke (Scott Eastwood), un fost campion la calarit tauri, in incercarea unei reveniri, si Sophia (Britt Robertson), o  studenta, iubitoare de arta, pe cale sa se angajeze New York, intr-o galerie de arta . Pe masura ce viziunile si idealurile diferite testeaza relatia lor, Sophia si Luke fac o conexiune neasteptata cu Ira (Alan Alda), ale carui amintiri din propria sa poveste de dragoste de cateva decenii cu sotia sa inspira profund tanarul cuplu. Asa cum spuneam, scenariul filmului te surprinde la tot pasul, evitand cliseele altor povesti create de Sparks si adaugand mai multa drama si mai multa subtanta subiectului favorit al acestuia, iubirea. Nu suntem lipsiti de scenele de dragoste, dar nu se abuzeaza de acestea, iar povestea principala apartine de fapt nu cuplului Luke-Sophia, ci povestii parelele, a lui Ira si Ruth, ce se petrece in  trecut si ni se descopera noua prin scrisorile lui Ira si conversatiilor acestuia cu Sophia.

cel mai lung drum

Cand vine vorba de actori, nimeni nu dezamageste. Fiul lui Clint Eastwood ii paseste usor acestuia pe urme si desi nu apare intr-un western clasic, joaca rolul unui cowboy contemporan. Cu o atitudine mai vesela, mai romantica si cu un fizic de invidiat pentru barbati si de adorat pentru femei, Scott reuseste sa ii dea viata, intr-un mod autentic, lui Luke. Eu, cel putin, nu am urmarit cariera lui pana acum, dar mi-a placut jocul sau din acest film (se pare ca a jucat si in Fury, dar nu l-am observat). Pe Britt o stiu din serialul Under the Dome si desi serialul m-a plictist pana la urma, tanara actrita mi-a lasat o impresie placuta, care nu s-a schimbat dupa acest film. Sophia este o tanara ambitioasa, sensibila, ce iubeste arta si care e gata sa faca sacrifcii pentru Luke, iar Britt Robertson reuseste sa o portretizeze aceste calitati foarte bine. Pana acum nu a jucat in filme cu buget mare, dar in curand o vom vedea alaturi de George Clooney in Tomorrowland si pare ca va avea o cariera desoebita. Ira in varianta din prezent este jucat de Alan Alda, cunoscut din serialul de succes M.A.S.H., dar Ira cel tanar este cel care m-a impresionat mai mult. Initial nu am realizat, dar actorul este chiar Jack Huston, pe care il stiu din serialul Boardwalk Empire, intr-un rol complex, dar cu foarte multe asemanari cu rolul din Cel mai Lung Drum. Ira este un tip sensibil, dar puternic, la fel de dispus sa faca sacrifcii pentru dragoste, precum Sophia. Ruth, iubita lui Ira, este jucata de Oona Chaplin (cunoscuta si ea dintr-un serial HBO, Game of Thrones). Asemeni Sophiei, Ruth este o iubitoare de arta, o fire vesela si sensibila. ea isi doreste insa o familie, iar Ira, in urma unei rani suferite in razboi, nu ii poate oferi tot ceea ce isi doreste. Parelele intre cele doua povesti de dragoste sunt foarte bine punctate si pana la final, totul se dezvaluie si se inchide ciclic. Ceea ce mi s-a parut foarte interesant, este corespondenta dintre cele patru personaje. Chiar daca pasiunea comuna le uneste pe Sophia si Ruth, Luke este cel care seamana mai mult cu cea din urma, iar Sophia cu Ira, in ceea ce priveste viziunea lor asupra iubirii.

cel mai lung drumChiar daca este un film romantic, o drama, Cel mai Lung Drum ne ofera si niste scene binevenite de adrenalina, atunci cand Luke participa la concursurile de calarit tauri, ocupatie foarte periculoasa, ce ii pune viata in pericol. Peisajele Carolinei de Nord sunt superb surprinse, iar muzica, majoritar country, creeaza atmosfera perfecta pentru povestea acestui film. Includerea artei si aparitia unor nume precum Andy Warhol in acest film sunt un element deosebit si surprinzator.

In final, o sa dau nota 8 lui Cel mai Lung Drum/The Longest Ride, pentru ca este o poveste “sparksiana” foarte diferita de ce am mai vazut pana acum si pentru ca este un film bun.