Review: Cei sapte magnifici

Cei sapte magnificiIata ca un nou western poposeste in cinematografe si nu orice western, ci unul regizat de Antoine Fuqua (Southpaw, Olympus has Fallen). Cei sapte magnifici / The Magnificent Seven este un western old school, cu ceva fun si multa actiune, actori buni si un scenariu ok, nu neaparat magnific, dar nimeni nu se asteapta ca toate westernurile moderne sa fie ca ale lui Tarantino. Filmul serveste ca dublu remake. O data, pentru ca a mai existat un film cu acelasi nume in 1960, dar si pentru ca este o repovestire a filmului Seven Samurai, de Kurosawa si am apreciat foarte mult ca atat el, cat si ceilalti doi scenaristi japonezi au fost mentionati in credits. Daca nu sunteti interesati de detalii, va spun de acum, Cei sapte magnifci merita vazut. Si mai trebuie mentionat ca este si ultimul film la care James Horner a facut coloana sonora inainte sa moara.

Precum filmul japonez, Cei sapte magnifici spune povestea locuitorilor unui sat din Vestul Salbatic care se vad nevoiti sa apeleze la ajutorul a sapte pistolari pentru a scapa de un om de afaceri si gasca sa de banditi care ii exploateaza si ii terorizeaza. Si asa se strange banda celor sapte: Sam Chisolm (Denzel Washington), om al legii, Farraday (Chris Pratt), cartofor de profesie, Goodnight Robicheaux (Ethan Hawke), un lunetist sudist din timpul Razboiului Civil, Jack Horne (Vincent D’Onofrio), o legenda printre vanatorii de piei-rosii, Billy Rocks, un asiatic prieten bun cu lamele, Vasquez, un criminal mexican si Red Harvest, un razboinic comanche. O echipa putin disfunctionala am putea spune, dar baietii se inteleg de minune. Evident, fiecare e manat de motive proprii sa participe la salvarea satului. Omul de afaceri care ameninta satucul este un Bartholomew Bogue (Peter Sarsgaard) si vai, ce nume de villain are. Intotdeauna astia rai din westernuri au nume cu aparenta nobila.

Cei sapte magnifici

Denzel joaca pentru prima oara intr-un western si, sincer, era si cazul, pentru ca se descurca bine. Omul e om de actiune, iar westernul asta este. Chisolm pare cel mai nobil dintre toti si, in mare parte, chiar este, dar ascunde un secret intunecat. Farraday este, mai mult sau mai putin, the comic relief si, evident, Chris Pratt face o treaba buna, desi scenariul scartaie uneori cand vine vorba de glumele lui. Personajul lui Hawke e unul din cele mai interesante. Legenda din jurul lui Robicheaux a depasit deja omul, iar omul este bantuit de faptele sale „legendare”. Hawke reuseste sa ne arate si cruzimea si curajul, dar si frica de sine. Desi toti au primit un timp cat de cat egal pe ecran (evident Denzel are cel mai mult timp, urmat de Pratt), Robicheaux este cel care are cele mai semnificative interactiuni cu ceilalti. Dialogurile cu Billy surprind camaraderia, in timp ce discutiile cu Chisolm dezvaluie un trecut ce ii leaga, dar este prea putin explorat. Vincent D’Onofrio este foarte amuzant cu vocea lui pitigaita si brutalitatea personajului sau. Peter Sarsgaard nu este din pacate un villain prea convingator, de fapt, este, dar e cliseic si lipsit de originalitate, asa ca nu surprinde prin nimic. De mentionat mai sunt Haley Bennett, care seamana mult prea mult cu Jennifer Lawrence si Matt Boomer, al carui personaj moare prea repede (spoiler haha).

Cei sapte magnifici

La capitolul tehnic, filmul sta foarte bine. Costumele sunt verosimile, decorurile la fel, in mare parte, iar actiunea este foarte bine realizata. Zic in mare parte, pentru ca sunt cateva scene in care peisajul este CGI. Da, iarba si muntii din fundal sunt CGI. Chiar nu au gasit un munte pe care sa il filmeze? Scenele de impuscaturi sunt demne de un western adevarat si sunt cheia acestui film, pana la urma. Muzica este bunicica, inspirata si din tema principala a filmului din 1960. La coloana sonora, spuneam, a lucrat James Horner inainte sa moara, dar a fost terminata de Simon Franglen.

Per total, Cei sapte magnifici este mai mult decat ma asteptam. Nu inteleg de ce multi l-au criticat, e fun, e entertaining si ofera exact ce promite: impuscaturi, glume si un western clasic.