Review: Before I Go to Sleep

Before I go to sleepSe pare ca luna octombrie este luna thrillerelor de calitate. Dupa Gone Girl, cel mai recent film al lui David Lynch, avem parte de Before I Go to Sleep, un alt film plin de mistere si intorsaturi de situatie. Diferenta majora intre cele doua filme nu sta insa in poveste, ci in cadrul si mediul in care are loc actiunea.

Daca in Gone Girl actiunea se desfasoara intr-un spatiu larg (un intreg oras), misterul fiind in atentia publicului, in Before I Go to Sleep, povestea are loc, in mare parte, doar intr-o casa, existand practic doar patru personaje implicate. Christine (Nicole Kidman), o femeie matura, sufera de amenzie, survenita in urma unei traume petrecute in cu cativa ani. Mintea i-a fost atat de puternic afectata incat s-a redus la memoria pe care o avea la 20 de ani, toate amintirile de atunci si pana astazi fiind uitate. Pe langa asta, boala ii afecteaza si memoria pe termen scurt, astfel ca ea uita in fiecare noaptea tot ce a retinut pe parcursul zilei. Filmul incepe cu Christine trezindu-se in pat, alaturi de un barbat despre care afla ulterior ca este sotul ei, Ben Lucas (Colin Firth). Acesta ii explica situatia si relatia pe care o au, experienta pe care o repeta zilnic si care il afecteaza si pe el. Dupa ce Ben pleaca la servici, Christine este sunata de dr. Nasch (Mark Strong), care o trateaza de ceva vreme si despre care sotul ei nu stie. Prin intermediul doctorului, ea afla anumite detalii despre viata ei, pe care Ben i le ascunde sau le modifica. De aici incepe pentru Christine cautarea adevarului.

before i go to sleep

La capitolul scenariu, filmul este foarte bine realizat, avand, asa cum spuneam la inceput, intorsaturi de situatie, mister si punand accent pe personaje, in special drama si schimbarile pe care le sufera Christine. Nicole Kidman joaca foarte bine rolul sau si reuseste sa exprime credibil toate sentimentele si experientele pe care le incearca personajul sau: surprindere, confuzie, iubire, disperare sau bucurie. Colin Firth este ajutat si mai mult de scenariu si reuseste sa aduca la viata un rol misterios si interesant. In aceeasi situatie este si Strong, al carui personaj e inconjurat de indoiala, atat pentru Christine, cat si pentru noi.

before i go to sleepFilmul are parte si de cateva clisee, care servesc povestea, dar trag in jos filmul la capitolul originalitate. Despre efecte speciale nu se poate vorbi, insa montajul si cinematografia sunt extrem de bune si trebuie sa mentionez imaginea ochiului Christinei atunci cand se trezeste, filmat de aproape, imagine care marcheaza atat trecerea timpului, dar si evolutia si starea personajului. Muzica completeaza foarte bine actiunea, dar este discreta, fara sa distraga atentia.

In final o sa ofer lui Before I Go to Sleep un 8.5 si il voi recomanda tuturor, indraznind sa il pun alaturi de Gone Girl in topul filmelor thriller din acest an.