Review: 300: Rise of an Empire

300-rise-of-an-empire-109095lDaca v-a placut 300, atunci 300: Rise of an Empire nu are cum sa nu va placa. La 7 ani de la aparitia primului film avem parte de sequelul mult asteptat; de fapt este si prequel si sequel si poveste paralela in acelasi timp si o sa va explic mai tarziu de ce. De aceasta data Zack Snyder nu mai este regizor, ci doar producator, dar amprenta lui se face simtita pe tot parcursul filmului. Noul regizor, Noam Murro aduce insa, niste schimbari interesante.

Scenariul urmareste povestea lui Temistocle (Sullivan Stapleton), generalul atenian care a condus flota greceasca impotriva persilor. Filmul incepe cu regina Gorgo (Lena Headey) povestindu-le soldatilor spartani cine este Artemisia (Eva Green), amiralul flotei persane si cum a ajuns ea sa lupte pentru Xerxes,fiind de origine greaca. Apoi asistam la lupta de la Artemisium, unde Temistocle a condus mica flota a Greciei impotriva unei flote de aproape trei ori mai mare. Interesant este ca aceasta lupta are loc in acelasi timp cu mult mai faimoasa batalie de la Termopile, unde Leonida si cei 300 de spartani au tinut piept armatei persane (atat cat au putut). In final avem parte de ceea ce un prieten a numit “300 pe apa”, batalia de la Salamis, infruntarea finala intre Temistocle si Artemisia.

IFActorii noi din acest film au fost bine alesi, iar cei mai vechi au fost bine folositi. Lena Headey nu mai apare atat de mult in 300: Rise of an Empire, dar are un rol foarte interesant, acela de narator. Regina Gorgo este pe o nava si le spune spartanilor de sub comanda sa despre faptele eroice ale celor de dinainte, Temistocle si grecii sai, dar ii avertizeaza si ca Artemisia este un dusman redutabil. Asa ca mai mult de 80% din film este acompaniat din cand in cand de vocea reginei, ceea ce da un aer de legenda intregii povesti. Protagonistul filmului, Temistocle, este jucat de un actor necunoscut, Sullivan Stapleton, dar asta e o alegere buna, pentru ca, in cuvintele reginei, ajungem sa vedem un “soldat necunoscut” devenind un mare general si unul din eroii care salveaza Grecia. Eva Green o joaca pe Artemisia, comandantul intregii flote persane, un strateg desavarsit si cu o ura puternica fata de Elada. Face un rol deosebit, portretizand cruzimea, inteligenta, dar si puterea de seductie a Artemisiei si dupa parerea mea, ea este cea care duce filmul in spate. Daca in 300, eroul este cel aflat in prim plan, de data asta antagonistul are o prezenta mult mai puternica si asta mi-a placut foarte mult.

Asa cum spuneam la inceput, schimbarea regizorului se simte, unele modificari fiind foarte bune, altele mai putin. Faptul ca antagonistul apare la fel de mult (sau chiar mai mult) ca eroul, este unul din plusuri. Se folosesc mai mult flashback-urile si asta iarasi e ceva bun. Au trecut 7 ani de la primul film si nu imi mai aduc aminte atat de bine daca erau si momente comice, dar in continuarea sa avem parte de 1-2 scene care starnesc rasul, ce detensioneaza atmosfera acoperita de umbra razboiului. Una din schimbarile aduse care m-a deranjat putin este cumintirea scenelor de actiune. Parca primul film a fost mult mai sangeros decat acesta si asta era unul din motivele pentru care a avut atat de mult succes. Nu spun ca nu se taie capete, maini si alte parti ale corpului, dar uneori parca lipseste ceva. Bine, o mare parte din luptele corp la corp sunt inlocuite cu lupte maritime, intre corabii si ofera un spectacol nemaipomenit. Un truc ieftin si utilizat de 1000 de ori, chiar si in 300, e din nou folosit in acest film, acela de a include o poveste tata-fiu, in care fiul trebuie sa duca mai departe onoarea familiei, dar am iertat totusi aceasta lipsa de inspiratie.

R3_V10F_72613_CO3_PULLS_01rl_0017.tif

Din punct de vedere al efectelor speciale nu am nimic de comentat. Sunt superbe si bine realizate, mai ales cand le vezi in IMAX 3D. Bucati de nave care se rup, decapitari si lupte cu sabia, toate se vad uimitor pe uriasul ecran. Muzica e deasemenea foarte bine aleasa, modernizata putin as spune, datorita lui Junkie XL. Avem parte de melodii epice, care te duc cu gandul la maretele batalii duse de stramosii nostri, dar si de ritmuri dubstep care se sincronizeaza cu scenele de lupta in slow motion.

In final filmul primeste din partea mea nota 7.5 si recomandarea de a-l vedea. pentru fanii filmelor de actiune. Daca vreti un spectacol vizual uimitor si v-a placut si primul film, 300: Rise of an Empire este pentru voi.