Blu-ray Review: Mad Max Fury Road

Durata: 120 min
Audio: Dolby TrueHD 7.1
Subtitrari: Romana, Engleza, Engleza pentru persoane cu handicap
Extra: Da
Distribuitor: Provideo.ro

Sinopsis

Urmarit de un trecut turbulent, Mad Max prefera sa calatoresca de unul singur si sa nu isi faca prieteni. In ciuda convingerilor sale, se alatura unui grup de supravietuitori ai desertului, condusi de implacabila luptatoare Imperator Furiosa. Acestia sunt urmariti permanent si atacati de tiranul Immortan Joe care ii suspecteaza ca i-au furat cea mai de pret posesie.

In Mad Max: Drumul Furiei, cel de-al patrulea film din istoria francizei, Tom Hardy interpreteaza rolul principal, iar din distributie mai fac parte Charlize Theron, Nicholas Houllt, Hugh Keays-Byrne, Nathan Jones, Josh Helman si Rosie Huntington-Whiteley.

Review

Mad Max“George Miller ne aduce din nou in legendara lume postapocaliptica a lui Max, in Mad Max Drumul Furiei, de data asta avand la dispozitie un buget urias pentru a crea un spectacol vizual cum rar vezi in cinematografie. De la costume, la masini, explozii si pana la furtuni de nisip titanice, totul primeste un upgrade, cu un cast proaspat, plin de talent si energie. 30 de ani au trecut de la ultimul film, dar lumea nu l-a uitat pe Max, iar el se intoarce in cel mai bun film al seriei si unul din cele mai bune filme de actiune din istoria cinematografica….

Mad Max Drumul Furiei este cel mai bun film de actiune din ultimii (multi) ani si, as spune, o adevarata opera de arta ce va intra in lista de “must see” pentru orice cinefil. Un film de nota 10, cu mii de felicitari.” – intregul review aici.

Despre Blu-Ray (autor: Razvan Dragu)

Video

Mad Max Fury Road vine intr-o prezentare video cu enconding 1080p/AVC si reuseste sa uimeasca cu fiecare cadru. Dorind sa pastreze viziunea regizorului, ecranul pastreaza culorile vii care au marcat publicul din cinema, oferind o paleta de culori impresionant de clara de-a lungul curselor. Detalul reuseste sa fie si el grozav, fiecare lama fiind ascutita, texturile fiind clare si noise-ul de film fiind o completare placuta peliculei. Adauga costumele murdare, prosteticele impresionante si otelul bestiilor de otel, combina cu praful lasat de cauciucuri si ramasitele aruncate pe drum si ai o prezentare video excelenta. In unele cadre se pot gasi mici artefacte, in general in cadrele statice, dar nimic semnificativ. Aliasing-ul este de exceptie, foerind linii clare si colturi precise. Filmul pe Blu-ray reprezinta una din cele mai bune transferuri video de anul acesta.

Mad Max

Audio

Completand prezentarea video, prezentarea audio reuseste si ea sa impresioneze. Fury Road ofera un mix Dolby Atmos impresionant in Dolby TrueHD 7.1 Si suna exact atat de bine cum te astepti! Motoarele tipa. Exploziile tremura peretii. Tipetele de lupta te patrund. Metalul zboara in toate directiile, si, prin toate astea, vocile au prioritate. Dialogul nu este intotdeauna inteligibil, mai ales ins cenele ce au loc in cabina camionului, dar nici nu a fost intentiona asta vreodata. Sound design-ul filmului doreste sa te treaca printr-o aventura si nu printr-o experienta relaxanta, asa ca mixul Dolby oferit de studio compelteaza prezentarea video intr-un mod deosebit. Ambianta circula deosebit prin toate canalele, motoarele prind viata, iar coloana sonora agresiva compusa de Junkie XL ajuta la dinamica actiunii. E drept, nu am un system Atmos Home Cinema ca sa il simt asa cum trebuie, dar un system normal 5.1 sau 7.1 se descursa destul de bine.

Elemente Speciale

• Maximum Fury: Filming Fury Road – HD, 29 minute
    Acest featurette a fost prezentat si pe YouTube o perioada, ca mijloc de promovare a filmului. Echipa discuta cascadoriile si efectele practice, logistica filmarilor in desert si cum efectele vizuale au ajutat pentru a completa o viziune, nu a o crea. E placut sa vezi cata munca e depusa la un astfel de film, mai ales pentru ignorantii care considera ca totul e facut de un computer intre patru pereti.
  • Mad MaxFury On Four Wheels – HD, 23 minute
    Un featurette despre crearea vehiculelor din film, de la concept pana la produsul final. Sceneograful Colin Gibson si membrii cheie din echipa sa discuta cum au tinut cont de personaj, personalitatea sa si scopul fiecarui vehicul in contruirea lor. M-a deranjat putin ca nu au fost prezentate atat de multe variatii de concept, ci doar conceptul final care a dus la produsul de pe ecran, dar in rest, e un featurette reusit.
  • Road Warriors: Max and Furiosa – HD, 11 minute
    Tom Hardy & Charlize Theron discuta despre personajele lor, despre metodele lui Miller si isi amintesc zambind de experienta lor pe platouri, discutand despre cat de greu si, uneori amuzant, a fost la filmari. Ambii actori sunt mandri de George Miller si uimiti de multe ori de ce a reusit sa faca dintr-un film ce, de multe ori, parea haotic.
  • Tools Of The Wasteland – HD, 14 minute
    Alt featurette de scenografie, de data asta discutand despre lumea create de Miller, arme, costume, volanuri, chitari, incaperi s.a.m.d.
  • The Five Wives: So Shiny So Chrome – HD, 11 minute
    Actritele ce au intepretat rolurile celor cinci neveste discuta despre atelierele lor discutand despre personaje, cum si-au creat legaturi de prietenie, personalitatile si costumele lor si ce contributii au adus ansamblului.
  • Scene taiate – HD, 4 minute
    Blurayul ofera trei scene taiate, fara efectele vizuale incorporate. Desi numai una pare interesanta, iar restul se poate intelege de ce au fost taiate, e bine ca le vedem pe toate, astfel putand compara calitatea lor din punct de vedere al naratiunii.
  • Crash & Smash – HD, 4 minute
    Un colaj video cu teste din pre productie, scene din spatele camerelor si scene din film inainte de a fi imbogatite prin CGI.