Review: The Secret of Kells

The Secret of Kells este un film animat independent facut de o echipa irlandeza in colaborare cu francezi; a fost nominalizat la Oscar pentru Best Animated Feature, dar a mai castigat si a fost nominalizat la multe alte premii europene,irlandeze si britanice.

Secret of KellsIntr-o tehnica de animatie foarte speciala, insipirata din cartea despre care vorbeste, The Secret of Kells ne spune povestea tanarului Brendan. Acesta traieste la o manastire medievala, amenintata puternic de invazia barbarilor vikingi. Unchiul sau, staretul  incearca sa construiasca un zid maret pentru a proteja atat manastirea cat si locuitorii din preajma, dar un cunoscut maestru iluminator, ce ajunge la manastire fugind din tinuturile deja distruse de barbari este de parere ca nimic nu poate sta in calea atacatorilor si fortele lor ar trebui sa se concentreze pentru a termina o antica si misterioasa carte, adusa de el, ce straluceste de intelepciune si secrete. Pentru a-l ajuta pe maestru sa termine cartea, Brendan trebuie sa isi invinga cele mai intunecate temeri, cautarea sa purtandu-l intr-o padure magica plina de creaturi mistice. Aici o intalneste pe zana Aisling, o tanara fata-lup ce il ajuta in cautarea sa. Dar cu amenintarea barbara apropiindu-se din ce in ce mai mult va reusi oare Brendan prin determinarea si viziunea sa artistica sa lumineze intunericul si sa arate ca iluminarea este cea mai buna fortificatie impotriva raului?

The Secret of Kells primeste din partea mea nota 9; are o poveste frumoasa, animatia este extraordinara si foarte speciala fata de ceea ce apare in zilele noastre si este o dovada ca si altii pot crea povesti animate ce merita vazute, nu doar Pixar, Disney sau Dreamworks.