Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::end_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::end_el(&$output, $item, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0
Review: The Shawshank Redemption - Gazeta de film

Review: The Shawshank Redemption

Shawshank RedemptionThe Shawshank Redemption este un film extraordinar, credeti-ma. A fost cele mai lungi filme pe care le-am vazut , dar a meritat (are 2 ore si 20 de minute). E un film care se petrece intr-o inchisoare, dar nu e genul de film in care toata ziua se bat oamenii acolo. Are si cateva scene de genul asta, dar putine, pentru a pastra veridicitatea spatiului de desfasurare (batai, sodomizari, contrabanda, chestii cunoscute). Filmul se deruleaza insa destul de incet, pentru ca scopul este de fapt sa transmita ceva: sentimente, trairi, vise, speranta, curajul, perseverenta etc. Protagonistii sunt Andy Dufresne (Tim Robbins) si Red (Morgan Freeman), ambii actori daruindu-ne o performanta de exceptie. Personajele, oamenii mai bine spus, pentru ca asa par, au o poveste imbinata, insa pot fi luat si separat, fiecare cu povestea lui, cu schimbarile lui, insa strans legati unul de altul.

Andy Dufresne este un bancher tanar si de succes, pana cand este condamnat la inchisoare pe viata pentru uciderea sotiei sale si a amantului ei. Astfel, ajunge in inchisoarea Shawshank. Desfasurat in perioada anilor ’40-’60, filmul ne arata cum Andy, alaturi de noul sau prieten Red, se dovedeste a fi un prizoniare mai putin conventional. Cam atat voi spune, sper sa nu scap prea multe surprize pe parcurs.

Shawshank Redemption

Ce m-a impresionat la acest film, pe langa jocurile de rol de exceptie, sunt temele abordate si muzica. Temele tin de umanitate in general, insa sunt evidentiate intr-un cadru mai putin conventional, in care tocmai raritatea acelor caracteristici le fac si mai vizibile. Pe langa cele enumerate mai sus, alte teme importante mai sunt: timpul si efectele sale asupra oamenilor, transformarile pe care le provoaca mediului si persoanelor, prietenia (a se citi camaraderia) dusa la limitele superioare si nu in ultimul rand integritatea umana, marcata in persinajul lui Tim Robbins. Daca Andy se adapteaza vietii de inchisoare si isi pastreaza totusi o parte din demnitatea pe care o avea inainte de condamnare, Red, invata de la prietenul sau ca speranta nu moare niciodata si ca nu trebuie sa iti pierzi niciodata sentimentul de libertate, indiferent ca esti inchis intre ziduri inalte de piatra sau nu. Cum mai ziceam, muzica iarasi este un atu al filmului. Desi pe parcurs, este marcata cat de cat, pe la mijloc apare si o celebra arie a lui Mozart, partea care m-a impresionat pe mine cel mai mult este melodia de la sfarsit si din genericul de sfarsit. Unul din putinele filme care m-au facut sa las filmul pana la ultima milisecunda.

The Shawshank Redemption primeste un 10 pentru tot actori, regie, scenariu, muzica si tot ce se mai poate.