Review: Ted 2

ted 2Cel mai dragut, haios si nebun ursulet de plus se intoarce in Ted 2. Dupa succesul lui Ted si criticile mixte pentru A Million Ways to Die in the WestSeth MacFarlane se intoarce in scaunul regizoral si in pielea lui Ted, pentru un sequel asteptat de toata lumea. Cunoscutul creator al serialului animat Family Guy, are idei foarte bune, dar nu are o prezenta scenica atat de apreciata de critici, asa ca, de aceasta data se intoarce in rolul care l-a facut faimos, acela de actor de voce.

Ted 2 continua povestea din primul film, pe un ton mai matur (nu doar ca limbaj), dar cu mai multe glume si mult mai haios. Ted se casatoreste cu Tami-Lynn, iubita sa din primul film, iar cei doi incearca sa infieze un copil, ajutati de John. Din pacate, se dovedeste ca Ted este o proprietate in ochii statului, asa ca trebuie sa dovedeasca in sala de judecata ca este o persoana. Impreuna cu tanara avocata Samantha, cei doi prieteni fac tot ce pot pentru a salva casnicia lui Ted si a arata ca este la fel de uman ca orice alt om.

ted 2

Ca si in cazul primului film, povestea ii apartine lui Seth MacFarlane, iar scenariul este scris tot de el, alaturi de Alec Sulkin si Wellesley Wild. Din nou plin de glume rasiste, politice si cu multe referinte la droguri, bautura si distractii “tabu”, Ted 2 reuseste totusi sa fie mai bun ca primul.  Se pare ca Seth a invatat din greselile ultimelor sale filme si a imbunatatit tot cea putea. Aproape fiecare replica starneste rasul, iar fiecare scena are ascunsa o gluma in spate. Sunt si cateva momente serioase, dar acestea ajuta la mentinerea povestii si nu elimina umorul. Iar ca totul sa fie si mai amuzant si mai reusit, filmul este plin (PLIN!!) de referinte la alte francize si personalitati din industria filmului. Star Wars, Jurassic Park, Transformers, Hasbro si Samuel L. Jackson, sunt doar cateva din numele amintite de Ted 2. Ceea ce permite multe din aceste referinte este New York Comic Con, locatie in care se desfasoara ultima parte din film, iar asta da filmului un plus imens in ochii oricarui geek. Nu pot sa dau spoilere si sa spun vreo gluma, dar va asigur ca veti rade din plin la aceasta comedie.

ted 2Cand vine vorba de actori, Seth MacFarlane se intoarce in rolul lui Ted, iar Mark Wahlberg in rolul lui John, prietenul sau. Cei doi au o chimie deosebita, daca se poate vorbi de asta in relatia actor-creatie CGI, iar asta face filmul savuros. Pe langa cei doi, in Ted 2 se mai intorc Jessica Barth in rolul lui Tami-Lynn, acum sotia lui Ted, Giovanni Ribisi in rolul villain-ului Donny, Patrick Warburton ca Guy si Sam J. Jones, jucandu-se pe el insusi (cu la fel de multe referinte la Flash Gordon). Printre noii veniti in franciza se numara Amanda Seyfried in rolul avocatei Samantha Jackson si Morgan Freeman, intr-un glorified cameo de exceptie (pe seama caruia Ted face o gluma mortala). Mila Kunis nu a mai aparut in acest film, dar absenta ei este explicata, jucand un rol important in dezvoltarea lui John.

Este de laudat Ted insusi, ca si efecte si intro-ul foarte reusit al filmului, la fel si coloana sonora, ce contine muzica pentru toate gusturile, atat hituri contemporane, cat si din trecut (destul de indepartat), dar si muzica din alte filme.

In final Ted 2 primeste un 8.5, fiind cea mai buna comedie de anul acesta, un film perfect atat pentru geeks, cat si pentru cei care cauta amuzament. Filmul intra in cinematografe din 26 iunie, distribuit de Ro Image.