Review: Star Trek Into Darkness

Star TrekStar Trek Into Darkness a aterizat in cinematografe si ne ofera o poveste, cum numai J.J. Abrams ne poate oferi. O sa incep prin a va reaminti ca Star Trek este un serial aparut in 1966, care prezinta aventurile capitanului Kirk, secundului Spock si echipajului navei lor, USS Enterprise. Ca sa citez din genericul serialului exact ce fac ei: “Space… the Final Frontier. These are the continuing voyages of the starship Enterprise. Her ongoing mission: to explore strange new worlds, to seek out new life forms and new civilizations, to boldly go where no man has gone before”. Mai tarziu au aparut si filme continuand aventurile lor, iar mai apoi o gramada de spin-off-uri seriale si filme, printre care si cea mai cunoscuta probabil noua, Star Trek: Next Generation (1987-1994), avandu-l in rol principal pe capitanul Jean-Luc Picard jucat de binecunoscutul Sir Patrick Stewart. Dupa terminarea seriei cu Picard insa, franciza a pierdut din avant, intrand usor in uitare, pana cand in 2005 s-a incheiat si ultimul spin-off al seriei.

In 2009 insa, J.J. Abrams, cunoscut pentru seriale precum Lost sau Fringe si filme precum Cloverfield sau Super 8, a regizat filmul care si-a propus sa readuca franciza in atentia noilor generatii, dar sa le reaminteasca si vechilor fani ca povestea navei USS Enterprise nu s-a terminat. Si astfel, Star Trek (simplu, scurt si la obiect) s-a intors la origini si i-a adus pe capitanul Kirk si echipajul sau la lumina.

Star TrekLa 4 ani de la filmul de succes, Abrams ne daruieste si un sequel. Mai intunecat, mai curajos si cu o miza mai mare decat predecesorul, aceea de a pastra interesul pentru serie si a duce si mai departe succesul primului film. Parerea mea? I-a reusit din plin. Dupa dezamagirea suferita cu Iron Man 3 aveam nevoie de un film care sa imi demonstreze ca se poate sa faci un sequel bun. Filmul este foarte bun atat pentru cei care au vazut prima parte, cat si pentru cei care iau contact cu franciza pentru prima oara, dar totodata si pentru fanii veterani. Astfel, vedem relatiile incepute in primul film in plina dezvoltare. Prietenia dintre capitanul Kirk (Chris Pine) si secundul sau, Spock (Zachary Quinto) este pusa la grea incercare, dar si relatia lui Spock cu lt. Uhura (Zoe Saldan) trece printr-o perioada dificila. Insa toate problemele pe care Kirk le are cu superiorii sai din Federatie sau cu prietenii sai sunt puse in umbra de antagonistul filmului, jucat de Benedict Cumberbatch, intr-un rol de exceptie (nu dezvalui cine este, pentru eventualii fani ai vechilor filme).

Efectele speciale sunt foarte bune, muzica la fel. Jocul actorilor este foarte bun, de la partile comice, la partile dramatice, la partile de actiune si tot asa (aici atrag atentia celor de la Marvel… e nevoie si de momente dramatice si putin tragice in film, nu trebuie sa le ruinezi prin glume stupide la fiecare minut). Din nou il felicit pe Benedict (Sherlock Holmes din serialul Sherlock) pentru rolul sau. Dur, convingator, amenintator cand trebuie, a prezentat personajul sau exact asa cum era: un razboinic inteligent, rece si calculat, care isi urmareste scopurile indiferent de daunele colaterale. In partea opusa ii regasim pe Spock si Kirk, care reusesc sa lupte cu antagonistul, lucrand impreuna si dovedind ca si prietenia, increderea si sacrificiul sunt arme redutabile in razboi.

Star Trek

Din partea mea, Star Trek Into Darkness primeste nota 9, pentru ca nu l-au tinut mai mult pe Benedict pe ecran si pentru ca sfarsitul a fost parca prea rapid, in rest numai de bine. Recomand tuturor acest film, fie ca vor actiune, fie ca sunt fani, fie ca vor doar sa vada un film bun.