Review: Star Trek Dincolo de infinit

Star Trek Dincolo de infinitSpace, the final frontier! Star Trek Beyond / Dincolo de Infinit a sosit pe marile ecrane si este tot ce putea spera un fan Star Trek. Filmul marcheaza si aniversarea a 50 de ani de cand a pornit franciza si o face superb. Va spun de la bun inceput ca este cel mai bun din noua serie, cu mici hibe ici colo, dar merita atentia voastra. Un omagiu adus serialelor vechi, un elogiu pentru Leonard Nimoy. Moartea lui Anton Yelchin face din Star Trek Beyond ultimul film in care il vedem ca Chekov, si e placut sa vezi ca rolul sau nu e unul prea mic si paraseste echipajul Enterprise intr-un stil demn. Pe scurt, merita vazut! Iar daca aveti si un ecran IMAX, va recomand, luptele spatiale arata superb pe un ecran urias in 3D.

Povestea incepe cu echipajul Enterprise aflat in al treilea an din misiunea de 5 ani de explorare promisa la finalul lui Into Darkness. Toti membrii echipajului resimt stresul misiunii si vedem asta inca de la inceput. Kirk este putin bantuit de fantoma tatalui sau si de faptul ca este mai batran decat era acesta cand a murit. Spock simte ca nu s-a dedicat destul de mult reconstruirii civilizatiei vulcaniene, iar restul echipajului resimte lipsa familiilor si efectele vietii sociale dintr-un spatiu inchis. Ne aflam intr-un moment critic pentru familia Enterprise. Ajunsi pe o statie spatiala a Federatiei, li se propune o misiune de salvare intr-un teritoriu necunoscut si, curajosi si indrazneti ca intotdeauna, accepta imediat. De partea cealalta a nebuloasei ii asteapta insa un inamic periculos si pus pe fapte marete, distrugerea Federatiei. Krall, noul villain, reprezinta un element cheie in evolutia echipajului. Este nava Enterprise ceea ce ii tine uniti sau legatura lor merge mult mai departe?

Star Trek Dincolo de infinit

La capitolul poveste, Star Trek Dincolo de Infinit este cel mai bun din cele 3 filme noi, are un scenariu mult mai bine inchegat si o directie regizorala parca mai clara. Desi J.J. Abrams nu e un regizor slab, Justin Lin a fost mult mai atent cu utliziarea haosului continuu in poveste. Scenele curg una dupa alta fluent si logic (spre bucuria lui Spock), iar personajele si dialogurile sunt extrem de bine conturate, mai putin villain-ul, dar ajungem si la el. Iar pentru toate astea trebuie sa ii multumim in primul rand lui Simon Pegg. Actorul care il joaca pe Scotty este acum si scenarist, alaturi de Doug Jung, iar impreuna reusesc sa creeze o poveste demna de franciza Star Trek. Intreg filmul se simte ca un episod clasic din seriale, transformat intr-un eveniment cinematografic. Si printre toate momentele epice, demne de un SF modern, Pegg si Jung integreaza si mult umor, venit din partea tuturor. Nu exista personajul comic, toti au momentele lor de glumite si de misto. Scene si replici clasice, momente emotionante ce comemoreaza cei 50 de ani de Star Trek si actorii pierduti in acest timp, Beyond este un deliciu pentru fani.

Star Trek Dincolo de infinitActorii si personajele au evoluat odata cu seria de filme si asta se vede din plin in acest al treilea film. Chris Pine este mult mai relaxat in rolul capitanului Kirk, ajutat si de un scenariu mai bun. Presiunea de a prelua acest rol a disparut si Pine se distreaza si ne ofera un Kirk curajos si loial familiei sale de pe Enterprise, marcat in acelasi timp de memoria tatalui sau. Cumva, filmul iti da de inteles ca se simte vinovat ca, mai batran cu un an decat tatal sau cand a murit, l-a depasit acum pe acesta in tot ce a realizat, mai putin puterea sacrificiului, pe care o invata acum. Nici Zachary Quinto nu e mai prejos cu al sau Spock. Spuneam si mai sus ca este marcat de un eveniment important si de lipsa lui in reconstructia speciei sale. Daca in Into Darkness vedeam o apropiere mai mare intre el si Kirk, aici avem parte de ceva inedit si il vedem in legatura directa cu Bones (Karl Urban), un duo cu o dinamica superba. Ca veni vorba de Karl Urban, si el primeste mai multe de facut in filmul acesta. Preia fraiele, intra in mijlocul actiunii si demonstreaza ca este un membru demn al familiei Enterprise, nu doar un doctor sictirit si suparat pe tot ce se intampla in jur. Nu mai are rost sa vorbesc despre toti ceilalti, dar va pot spune ca toti: Chekov, Uhura, Sulu etc au parte de momente de glorie. Si ajungem si la noutati. Sofia Boutella (gagica cu picioare sabii din Kingsman) soseste in franciza Star Trek in rolul lui Jaylah, o “alienitza” alba, frumusica si badass.Star Trek Dincolo de infinit Amuzanta si fioroasa in acelasi timp, e una din aditiile bune in acest film si sper sa o pastreze si pe viitor, mai ales ca nu il mai avem pe Chekov. Cea mai mare dezamagire este villainul. Krall, jucat de Idris Elba, porneste ca un inamic fioros, demn de mantia lasata de Khan, dar sfarseste prin a deveni un alt nene suparat pe Federatie. Nici Khan nu a fost o mare revelatie, dar macar i-au dat lui Cumberbatch niste replici pe care le putea spune cu accentul sau de britanic badass. Idris, saracul, face cum poate ceva dintr-un villain scris slab. Era o oportunitate misto, avand in vedere ca replica-cheie a lui Krall este “The frontier pushes back!”. Din pacate, frontiera impinge, te sperie, apoi o da in bara.

La capitolul efecte speciale si muzica, Star Trek Beyond straluceste. Totul arata superb, de la planeta pe care se petrece actiunea, la luptele spatiale. Machiajele si diversitatea raselor extraterestre sunt bine-venite, iar coregrafia si decorurile sunt foarte bine realizate si gandite. Se recicleaza niste momente-cheie din filmele si serialele mai vechi, dar intr-un mod inedit, schimband ordinea sau efectele. Muzica este cu mixed feelings. Michael Giacchino a facut o treaba foarte misto in ultimele doua filme si face o treaba ok si aici, dar nu se depaseste. Tema principala ramane aceeasi, dar tot ce e pe langa se pierde. Asta la partea cu muzica originala compusa pentru film. Scena finala este acompaniata de Beastie Boys – Sabotage si asta face momentul de 100 de ori mai awesome si incheie acustic un cerc. De ce spun asta? Pentru ca aceeasi melodie apare si in Star Trek din 2009, cand il vedem pe Kirk prima oara, furand masina tatului vitreg si dand drumul la radio.

Star Trek Dincolo de infinit

Concluzia finala? Star Trek Beyond / Dincolo de infinit merita toata atentia voastra. Epic, bine jucat, regizat si scris, cu momente emotionante dedicate fanilor si francizei aflate la jumatate de secol, cu mici scapari clasice (villainul cam lame), al treilea film al seriei noi este un deliciu.

P.S. Frumoasa evolutia finalului de film, cu textul clasic “Space, the final frontier etc”. Daca in primul il avem pe Spock (Nimoy) care preda stafeta, iar in al doilea il avem pe Kirk care ne arata ca a devenit capitan, aici avem toti membrii echipajului care spun o parte din discursul memorabil. Frumos jucat! Va las cu Beastie Boys!