Review: Sleeping with Other People

sleeping-with-other-people-626146lSleeping with Other People este a doua comedie romantica din acest an, care evita cliseele clasice ale genului, dupa Trainwreck. Filmul a fost bine primit la Sundance Festival si continua sa primeasca reactii pozitive de la public, in ciuda unor note mai mici de pe site-urile de specialitate.

Jake (Jason Sudeikis) si Lainey (Alison Brie) si-au pierdut virginitatea unul cu celalalt, cand erau la facultate. Cand drumurile li se reintalnesc, 12 ani mai tarziu, in New York, cei doi isi dau seama ca au devenit “dependenti de sex”. Cei doi se reapropie si relatia dintre ei se transforma intr-o prietenie platonica, fiecare devenind un sprijin pentru celalalt in incercarile lor de a-si gasi partenerul potrivit. Ca si la Trainwreck, scenariul lui Sleeping with Other People ocoleste in mare parte cliseele comediilor romantice. Ambele filme tind catre vulgar, a doilea mai mult, dar vulgaritatea nu te scoate din context, pentru ca nu e folosita doar de efect, ci face parte din natura personajelor. Cu mai multa drama si un final mult mai romantic, Sleeping with Other People reuseste sa redea un suflu genului deja sufocat de “printi si printese” si nu se fereste sa arate ca sexul este o parte importanta din viata oamenilor. Sunt si cateva momente comice clasice, dar, de cele mai multe ori, umorul vine din situatia neobisnuita a celor doua personaje “dependente de sex”. Muzica este placuta, desi nu iesita din comun, singurul lucru special fiind faptul ca nu apar melodii hit din prezent.

cdn.indiewire.comJason Sudeikis nu este strain de comedii, avand la activ cele doua filme Horrible Bosses si We’re the Millers, toate primite destul de bine. Reuseste sa il portretizeze bine pe Jake, un tip care se foloseste de sex si inselat ca sa nu intre intr-o relatie serioasa, dar care tanjeste dupa o anumita fata. La polul opus este Lainey, care inca din facultate s-a atasat sexual de Matthew (Adam Scott din Parks and Recreation), iar asta i-a distrus orice speranta la a avea o relatie cu altcineva, chiar daca stie ca nu ii face bine. Alison Brie surprinde in acest film, demonstrand ca poate juca la fel de bine o femeie fara inhibitii, la fel cum poate juca o femeie din inalta clasa in Mad Men. Pe langa Adam Scott, in Sleeping with Other People, un rol important il are si Jason Mantzoukas (coleg cu Adam in Parks and Rec), care il joaca pe Xander, prietenul si partenerul de afaceri al lui Jake si care creeaza unele din cele mai amuzante scene.

Per total, Sleeping with Other People este o comedie reusita, care merita vazuta. Din partea mea primeste un 8 si astept curios sa mai vad si alte filme cu cei doi actori, in roluri iesite din tiparul lor obisnuit. Filmul intra in cinematografe pe 18 septembrie, distribuit de Ro Image, cu titlul Sexul, bata-l vina!