Review: Pacific Rim

Pacific RimPacific Rim este unul din acele filme pe care le vezi pentru a te distra, nu pentru a fi dat pe spate de jocul actoricesc sau de vreun twist imprevizibil, nici pentru a ramane profund marcat de o poveste dramatica. Nu, Pacific Rim nu face niciunul din aceste lucruri; are o poveste cliseica, un final total previzibil, iar actorii nu sunt uimitori sau de Oscar, insa joaca bine. Dar spre deosebire de filmele care au aceste caracteristici, Pacific Rim are roboti, roboti uriasi care se lupta cu monstri uriasi. Cu tehnologia din ziua de azi, filmul nu poate esua in acest aspect si nu dezamageste.

Sa ne reamintim putin de trecut, de copilarie/tinerete. Cati dintre noi nu stim cine (ce) e Godzilla? Cati dintre noi nu au vazut nenumaratele filme in care cunoscutul kaiju (japoneza pt. monstru) se lupta cu alti colosi? Cati dintre noi nu au vazut desenele sau filmele Transformers? Unii, nu eu, se uita si la anime-uri unde mecha (roboti) sunt ceva destul de cunoscut. Asa ca, revenind in prezent, cum poti folosi toate cele de mai sus pentru a face un film? Raspunsul este Pacific Rim. Cand am vazut trailerele de la acest film, mi-am zis ca trebuie sa il vad. Si a meritat.

Pacific RimCum spuneam si mai sus, este genul de film la care te duci sa te distrezi, sa vezi efecte speciale si privesti cu ochii mari cum Jaeger-ii (vanator in germana) si Kaiju se lupta. Si din acest punct de vedere filmul nu dezamageste deloc. Luptele sunt impresionante, colosale, masive si actiunile gandite exact pentru acea scara. Va duceti probabil cu gandul la bataile din Transformers, un amalgam haotic de efecte speciale in care nu mai intelegi care e piciorul, care e mana si cine cu cine se lupta. Pacific Rim evita cu mult succes, zic eu, toate smecheriile din luptele transformerilor si aduce in schimb realismul miscarilor unor astfel de colosi. Pentru ca pumnul unui Jaeger nu e acelasi lucru cu pumnul unui om. O mana de dimensiunile alea nu se poate misca cu aceeasi rapiditate ca mana unui om. Si asta e unul din punctele forte. Si Kaiju si Jaeger-ii au miscari mai lente, mai largi, dar bine gandite, astfel ca pentru spectator e o placere sa urmareasca lupta, o lupta in care intelegi tot ce se intampla. Dar nu numai fizica efectelor speciale e foarte buna, ci si utilizarea camerelor, unghiurile din care sunt filmate luptele si miscarea propriu-zisa a camerelor, fara treceri rapide si bruste de la o perspectiva la alta.

Povestea pe scurt: In adancurile Pacificului se deschide un portal din care incep sa iasa Kaiju. Pentru a ii combate, omenirea construieste Jaegeri, roboti urasi, inarmati pentru a ucide monstrii. Desi la inceput Jaeger-ii ies victoriosi in fiecare batalie, invadatorii se adapteaza, devin mai agresivi, mai rezistenti, mai mari si exploateaza fiecare slabiciune a robotilor. La momentul filmului, mai exista doar patru Jaegeri, retrasi in Hong Kong, in timp ce principala metoda de aparare a omenirii devine construirea de ziduri uriase care se opreasca monstrii. Protagonistii, Raleigh (Charlie Hunnam) si Mako (Rinko Kikuchi) sunt doi piloti de Jaeger, care condusi de Pentecost (Idris Elba) si alaturi de echipele celorlalti trei Jaegeri, incearca un ultim atac impotriva invadatorilor.

Pacific RimActorii se descurca destul de bine: Idris Elba este o prezenta pozitiva in acest film, Hunnam este probabil foarte cunoscut fanilor serialului Sons of Anarchy, dar face o treaba buna in a juca eroul “cliseic”, iar Rinko aduce un aer optimist, dar si putin mister in poveste. Comicul nu lipseste din film, fiind oferit prin intermediul a doi cercetatori, dar si prin aparitia scurta a lui Ron Perlman, in rolul unui magnat al pietei negre.

Muzica este oferita de nimeni altul decat Ramin Djawadi, compozitorul din Game of Thrones si completeaza foarte bine toate scenele de lupta si pe cele dintre. Djawadi demonstreaza ca este un maestru atat cu muzica “medievala”, cat si cu cea moderna, as zice futuristica, plina de sunete electronice si rock.

In final, ofer acestui film nota 10 pentru ca ofera exact ceea ce promite. Nu are un scenariu genial, actori care impresioneaza sau cine stie ce subiecte profunde, dar il recomand tuturor care vor sa se distreze.