Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::end_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Walker_Nav_Menu_Dropdown::end_el(&$output, $item, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array) in /home/dvlpsite/gazetadefilm.ro/wp-content/themes/organic_magazine/functions.php on line 0
Review: Man of Steel - Gazeta de film

Review: Man of Steel

man of steelDa, s-a intors si are revenire spectaculoasa. Man of Steel ne prezunta un Superman asa cum nu ati mai vazut, mai uman, mai serios, mai grandios ca niciodata (si fara chilotii pe fata).

Momentul in care primul supererou adevarat (cuvantul a derivat de fapt tocmai din numele lui) si unul din cei mai cunoscuti din toate timpurile, revine in atentia publicului dupa o indelungata absenta, timp in care nu a fost insa niciodata uitat. Supereroul care cand eram mici ne facea sa ne punem un cearceaf pe spate si sa intindem mainile imaginandu-ne ca zburam. Da, despre el e vorba: Superman, Omul de Otel (nu Iron Man), ultimul fiu al lui Krypton, Clark Kent si orice mai era el pentru fiecare dintre noi. Eroul care a aparut in 1938 (primul supererou adevarat, cu super-puteri) si care mai tarziu aparea in diverse seriale, filme (cele din anii 70-80 cu Christopher Reeve in rol principal), apoi desenele animate din anii 90 si chiar si in cele cu Justice League mai recente, se intoarce pe marile ecrane si in atentia noastra dupa o lunga perioada. A existat in 2006 o tentativa de a-l readuce pe marile ecrane, dar filmul Superman Returns a fost un esec , fiind privit negati atat de critici cat si de public, asa ca a putut fi repede uitat si Man of Steel a venit in cinematografe cu un trecut curat. Acum ca am trecut de introducere pot incepe sa vorbesc despre film.

Man of SteelWOW…asta am avut de zis cand am iesit din cinematograf si numai asta am putut spune despre Man of Steel, asa ca m-am abtinut de la a scrie imediat ce m-am intors acest review, pentru ca valul initial de entuziasm sa treaca. Sa incepem, deci. Povestea pe scurt: Krypton e pe cale sa dispara, Jor-El, incearca sa salveze civilizatia in mod pasnic, in timp generalul Zod incearca acelasi lucru, dar printr-o lovitura de stat. Jor-El reuseste sa isi trimita fiul, Kal-El, pe Pamant, dar sfarseste la mana lui Zod. Pentru crimele si tradarea lor, Zod si oamenii lui sunt exilati, insa la scurt timp Krypton explodeaza si cei din urma sunt eliberati. Intre timp Kal-El, e crescut de familia Kent, ca un tanar responsabil si corect, devenind constient treptat de puterile sale. Mai tarziu isi descopera mostenirea intr-o nava trimisa de kryptonieni cu 20.000 de ani in urma, moment care marcheaza si transformarea lui din ciudatul Clark Kent, care trebuia sa se ascunda la tot pasul, in Superman, super-omul gata sa se sacrifice pentru omenire. Si sacrificiul nu intarzie sa fie cerut, pentru ca Zod apare pe Pamant si le cere oamenilor sa i-l dea pe Kal-El in schimbul supravieturii lor. De aici incolo va dati seama ce se intampla, asa ca lupta pentru salvarea Pamantului va las sa o vedeti singuri in film.

Man of steelAparent, criticii au o mare problema cu acest film, astfel ca notele date de ei pe diversele site-uri de specialitate se invart in jurul notei 5.5. In schimb cea mai mare parte a oamenilor au dat note mult mai mari filmului: minim 8. E o diferenta mare si asta spune multe. Una din criticile care apare cel mai des este ca filmul nu are umor si eu pot sa confirm, insa nu vad in asta ceva rau, dimpotriva, este ceva foarte bun. Vorbim de un Superman creat de cel care l-a revitalizat si pe Batman, in acelasi stil serios si mai intunecat. Dar, aparent, criticii au impresia ca fiind un blockbuster de vara, Man of Steel trebuie sa fie la fel ca Iron Man 3, plin de glume la fiecare minut. Din fericire pentru fani si pentru cei care vor un film bun, Man of Steel nu dezamageste: avem o miza mare (salvarea umanitatii), un super-erou proaspat intrat in bransa, dar cu principii morale bine stabilite si care e pus in situatii in care orice erou ar trebui pus (insa pana acum numai Batman, in noua trilogie, a mai fost in situatii de genul), una in mod special, dar o sa vedeti in film. Alta critica este legata tot de umor, dar putin diferita, bucuria (aparent orice film cu super-eroi trebuie sa fie comic si plin de bucurie); cand Pamantul e amenintat de extraterestrii si oamenii mor striviti de cladiri distruse sau sunt ucisi de Zod si soldatii sai, nimeni nu are timp de glume, de filtrat sau de jucat, iar Superman isi ia rolul de protector foarte in serios. Avem insa in film ceva mult mai bun decat euforia generala, si anume speranta. In mitologia filmului, simbolul de pe costumul lui Superman nu e doar un S, ci reprezinta speranta pe Krypton. Si exista si putin romantism in film, prin interactiunile dintre Kal-El si Lois Lane, care se si saruta la sfarsit, asa ca sa nu se mai planga nimeni doar pentru ca filmul nu e plin de pupaceli.

Man of Steel

Am terminat si cu plangerile criticilor, asa ca putem vorbi si despre lucrurile bune care le aduce filmul. Actorii sunt foarte bine alesi. Henry Cavill il joaca foarte bine pe Superman si arata totodata ca un super-erou, pentru ca daca in mod normal este Clark Kent, nu inseamna ca trebuie sa si arate ca un simplu ziarist; oricum este perfect pentru acest rol, mult mai potrivit decat Christopher Reeves, parerea mea. Amy Adams se descurca onorabil in rolul ei, Lois Lane, chiar ii da un aer mai inteligent, ajutata fiind si de scenariu. Generalul Zod este jucat de Michael Shannon, cunoscut si din serialul Boardwalk Empire si pot spune ca si el este potrivit pentru rolul antagonistului. De Kevin Costner, Diane Lane si Russel Crowe nu mai e nimic de zis, sunt foarte buni. Muzica, din nou foarte buna, o alta capodopera a lui Hans Zimmer. Povestea este un “origin story” bine realizat. Dar ceea ce ajuta cel mai mult acest film sunt efectele speciale. Superman chiar este genul de supererou care necesita o tehnologie avansata, daca ne uitam la filmele vechi, ne dam imediat seama ca este foarte greu sa il arati pe Superman ridicand masini, zburand, alergand la viteze foarte mari sau folosindu-si vederea laser, cu efecte speciale de slaba calitate. Zack Snyder, desi nu un regizor foarte bun pentru poveste si personaje, stie sa construiasca actiunea cum trebuie. Asa ca un mare plus la capitolul asta. Si sa nu uitam de costum, care in sfarsit arata cum trebuie, fara chilotii aia rosii stridenti si care pareau comici. Plus ca avem si o explicatie pentru el, fiind imbracamintea pe care o poarta toti kryptonienii, singura diferenta fiind culoarea. Avem si cateva “easter eggs” din partea producatorilor: un W si un L pe care va provoc sa le cautati atunci cand o sa vedeti Man of Steel.

Un film de nota 9, in categoria filmelor cu supereroi. Nu intrece trilogia Dark Knight, dar este un inceput bun pentru universul cinematic DC.