Review: Iron Man 3

Iron ManIron Man 3… Multi dintre voi au vazut probabil si desenele animate cu Iron Man care se difuzau pe Fox Kids cand eram copii. Asa ca trailerul de la Iron Man 3 mi-a trezit interesul. In sfarsit apare Mandarin.

Mandarin, jucat de Ben Kingsley. WOW. Asta am spus eu dupa ce am vazut trailerul acum cateva luni de zile. Si WOW, am spus din nou cand a inceput filmul si scenele din traileru au aparut pe ecran. Dar sa ajungem si acolo. Dupa cum probabil stiti, Mandarin este „the archnemesis” al lui Iron Man, cel putin in desenele animate, un fel de Joker pentru Batman. Asa ca un film cu Iron Man care in sfarsit continea ceva mult mai familiar decat omu cu biciuri electrice si partenerul de afaceri al lui Stark Sr, era exact ce aveam nevoie, mai ales dupa actiunea din Avengers. Povestea cu virusul EXTREMIS e luata din comicbooks, pe care din pacate nu le-am citit, dar am tot auzit ca e foarte reusita, asa ca a fost inca un plus pentru mine in a merge sa vad cat mai rapid filmul. Asa ca asteptarile mele au fost uriase in conditiile in care il revedeam pe Robert Downey Jr, pe Ben Kingsley ca antagonist si sa aflu ce se intampla cu Tony Stark dupa intalnirea cu moartea din Avengers. Si, aici asteptarile mele au fost putin inselate. O sa incerc sa nu dau spoilere, dar o sa subliniez putin partile bune si rele ale filmului.

Iron Man 3Voi incepe cu ce e mai bun. Robert Downey Jr. Asta e cea mai buna parte a acestui film si nu mi-e rusine sa o spun. Actorul face tot filmul, nu povestea, nu celelalte personaje, ci Robert Downey Jr si poate efectele speciale. Carisma, umorul, dar si seriozitatea lui, l-au facut pe Robert cel mai bun Iron Man care putea fi. Asul din maneca al acestui film, a fost insa concetrarea actiunii pe Tony Stark, pe om, si nu pe supereroul Iron Man. Avem ocazia sa il vedem in situatii limita, sa il vedem in relatie cu alti oameni, fata in fata cu ei si cu pericolul, fara protectia unei armuri de metal. Aici vedem in sfarsit geniul si indemanarea lui Tony Stark, in sfarsit vedem omul din spatele milionarului, din spatele simbolului. Sa nu uitam totusi si de Gwyneth Paltrow, care are un rol mai puternic in cea de a 4-a aventura a lui Iron Man si care are o chimie placuta cu Downey in film. In rest, ii revedem pe War Machine (redenumit Iron Patriot de catre guvernul american, in lumina intamplarilor din Avengers, SUA avand nevoie de o imagine protectoare, acum ca Iron Man este un gardian global, nu doar american), pe Jon Favreau, regizorul lui Iron Man 2, ca si bodyguard-ul si prietenul lui Tony Stark si ii vedem pentru prima oara pe Mandarin si pe Aldrich Killian (Guy Pearce), seful organizatiei A.I.M. Pearce se descurca foarte bine in rolul lui Killian si chiar mi-a placut rolul lui si cum a jucat. Efectele speciale au fost la fel de bune ca si in Avengers, iar muzica e potrivita, desi am fost dezamagit ca nu e nici o melodie de la ACDC, deja simbol al lui Iron Man in celelalte filme.

Iron Man 3Si acum sa continuam cu partea mai ciudata si mai suparatoare a filmului, dar nu neaparat cea mai slaba. Din pacate este twist-ul cel mai important din intreaga poveste, schimbarea la care nimeni nu se asteapta, asa ca nu voi da spoilere, prea multe. Pentru neinitiati, pentru cei care au venit doar sa il vada pe Robert sau sa vada un film de actiune, pentru cei care au devenit pasionati de Iron Man dupa primul film, dar care nu au avut alt contact cu personajul decat prin aceste filme recente, acest twist va fi uimitor si extraordinar. Pentru mine, cel putin, care mai aveam habar despre Iron Man si din desene si din alte filme de animatie si din ce am citit pe internet de atata timp, a fost o dezamagire. Pot sa va spun doar ca schimbarea e strans legata de antagonistul acestui film si ca poate fi atat un punct forte, cat si un punct slab, depinde cum privesti problema.

In incheiere ii dau lui Iron Man 3 nota 7.5 din 10,  i-as fi dat poate 8 sau 9 chiar, daca nu era acel aspect deranjant si daca nu era atat de plin de glume. Efectele, imaginea si sunetul sunt foarte bune si asta il salveaza. Macar efectele sa ne dea pe spate daca nu povestea.