Review: Goosebumps

GoosebumpsMai tineti minte cartile Goosebumps? O serie cu multe, multe carti micute, amuzante, dar destul de creepy cat sa fie considerate horror pentru copii. Acum avem parte si de un film, de la regizorul Rob Letterman, care a mai lucrat cu Jack Black si la Gulliver’s Travels. Cei doi fac din nou echipa si mai adauga in distributie cativa actori tineri, pentru a aduce la viata lumea fantasy-scary a lui R.L. Stine, in filmul Goosebumps.

Tanarul Zach Cooper (Dylan Minnette), se muta alaturi de mama sa intr-un orasel plictisitor, dar situatia se schimba cand o intalneste pe vecina lui, Hannah (Odeya Rush) si se imprieteneste cu ciudatul liceului, Champ (Ryan Lee). Actiunea incepe cand Zach afla ca misteriosul tata al lui Hannah este de fapt R.L. Stine (Jack Black), autorul seriei de succes Goosebumps, iar creaturile pe care le-a creat in cartile sale sunt reale. Intr-o noapte, Zach, Hannah si Champ elibereaza din greseala monstrii si trebuie sa faca echipa cu Stine, pentru a-l opri pe Slappy, cel mai rau personaj din carti, sa aduca haosul in lume. Povestea nu este una noua, am mai vazut stilul acesta de film cu Jumanji, Zathura si Inkheart. Daca Jumanji si Zathura merg pe dramatic si personaje, cu mize reale, Goosebumps renunta la acestea, alegand umorul si o prezenta mai mare a creaturilor fantastice. Ideea de personaje care ies din carti a fost folosita si in Inkheart, de unde Letterman ia ideea, dar ii aplica si putin entertainment. Nu este o poveste originala, asa cum spuneam si nici una plina de suprize, cliseele intalnindu-se la tot pasul, dar fiind utilizate amuzant.

goosebumps-picture01

“Every story ever told can be broken down into three parts. The beginning.
The middle. And the twist.”

La capitolul actori, Goosebumps sta destul de bine. Il avem pe Jack Black, care isi aduce umorul propriu, cu un twist mai dark, in rolul lui R.L. Stine, oferind in acelasi timp si vocea antagonistului, Slappy, papusa demonica. Chiar daca nu are parte de roluri complexe, Black face un joc bun, fiind exact pe stilul sau. Cei trei tineri sunt actori cu putine roluri la activ, dar relativ cunoscuti, din seriale sau filme. Dylan Minnette este cunoscut din ScandalOdeya Rush a jucat recent in The Giver, iar Ryan Lee a avut un rol in Super 8, al lui J.J. Abrams. Nu au aici parte de apogeul carierei lor si nici nu se asteapta cineva sa se intample asta. Destul de cliseice, rolurile lor leaga totusi povestea.

10461750_917140951649977_7412216903517433029_nDaca e sa fim sinceri, in afara de Jack Black, ce vrea toata lumea de la Goosebumps sunt monstrii. Pentru cei care au citit cartile, asteptarile sunt mari. Eu am citit vreo 2-3, cand eram mic, dar, probabil, publicul american este mult mai familiar cu aceasta serie. Yeti, varcolaci, gandaci uriasi, plante carnivore, zombie si pitici de gradina ucigasi, sunt doar cateva din creaturile care impanzesc filmul. Nu sunt infricosatoare, dar arata destul de bine. Papusa Slappy si zombie sunt printre putinele creaturi create cu efecte practice, dar nici cele CGI nu arata rau. Efectele speciale sunt destul de bune si nu iti distrag atentia. Muzica este perfecta. Nu e o capodopera, dar e exact ce ti-ai dori de la un film Goosebumps. Tonul scary si creepy, dar in stil de horror amuzant si o coloana sonora generica, de film fantasy si aventura, dar putin mai dark. Pentru asta trebuie sa ii multumim maestrului Danny Elfman.

Concluzia? Goosebumps este fun, silly, dar amuzant si entertaining. Nu prea dramatic, dar nici prea amuzant, isi gaseste un echilibru pe care il mentine in mare parte din film. Poate ca ar fi prins mai bine la adulti, daca era mai dark, dar este bazat pe o serie de carti scary pentru copii, deci nu putem cere mai mult.