Review: Child 44

child 44Russian Tom Hardy. Cam asta e ideea de la care am plecat cand am vazut Child 44. Bineinteles ca filmul are si alte calitati (si defecte), dar russian Tom Hardy si Vasili sunt elementele principale care iti raman in minte dupa acest film. Lasand gluma la o parte, Child 44 este un film interesant. O ecranizare dupa romanul cu acelasi nume, scris de Tom Rob Smith, un thriller cu actiunea in Rusia stalinista, in anii ’50. Trebuie sa recunosc ca ma asteptam la mai mult mystery thriller, iar filmul m-a surprins si cu numeroase elemente de drama, dar intr-un final mi-a lasat o impresie destul de buna, chiar daca nu cea care o speram.

“There is no crime in Paradise”

Ca si cartea, povestea filmului se bazeaza pe investigatia crimelor “macelarului din Rostov”, un ucigas in serie. Personajul principal este Leo Demidov(Tom Hardy), un soldat din Al Doilea Razboi Mondial, devenit acum agent MGB (Securitatea sovietica), care descopera o serie de crime, crime care conform idealurilor comuniste nu ar trebuie sa existe. Investigatiile lui atrag asupra sa si a sotiei sale, Raisa (Noomi Rapace), atentia superiorilor sai din MGB si cei doi sunt nevoiti sa fuga si sa se ascunda de politia secreta, in timp ce continua sa il caute pe criminal.

child 44

Trecand la actori, Tom Hardy este starul acestui film, fara indoiala. Chiar daca unii ii critica accentul rusesc, pe mine nu m-a deranjat, pentru ca i-a iesit destul de bine, spre deosebire de alti actori. Leo este un om dur, un soldat, cu experienta de agent MGB, crescand ca orfan in Ukraina si luptand in razboi, stie ce inseamna moartea si suferinta, dar ast anu il opreste din a avea principii si un simt moral, care ii uimesc si ii antagonizeaza pe colegii sai din MGB. Noomi Rapace nu prea iese in evidenta, desi apare alaturi de Tom Hardy pe tot parcursul filmului. Joaca binisor, dar nu poate fi laudat. Gary Oldman este printre putinii actori care, alaturi de Hardy, iese in evidenta in acest film, dar apare prea putin. Sef al militiei din Volsk, personajul sau este singurul care il ajuta pe Leo in investigatia sa, dar dispare prea repede din peisaj. Pe langa acestia, mai apare si Joel Kinnaman (Robocop), care il joaca pe Vasili, un coleg al lui Leo, ce il vaneaza peste tot pentru a opri investigatia lui si a mentine iluzia “There is no crime in Paradise” (l-am mentionat pentru ca, asa cum spuneam mai sus, intr-un fel amuzant, iti ramane in minte numele Vasili). Jason Clarke (Dawn of the Planet of the Apes) are un cameo la inceputul filmului si Charles Dance are si el parte de un glorified cameo la final, reprezentand varianta ruseasca a lui Tywin Lannister.

child 44Ceea ce reuseste Child 44 sa faca, este sa contureze atmosfera sovietica din Rusia anilor ’50, aflata la finalul “domniei” lui Stalin, intr-o schimbare grea, dar vizibila (spre final). Garderoba, muzica, cadrele cu orasele industrializate, toate ajuta la crearea unei imagini reusite a Rusiei sovietice. Din pacate, accentele actorilor nu sunt toate reusite, unii din ei neavand nici macar o incercare de accent, ceea ce duce la discrepante, care pot fi trecute cu vederea, dar deranjeaza. Un alt aspect deranjant este pendularea filmului intre thriller si drama, urmarind ba investigatia lui Leo si vanatoarea agentilor MGB, ba relatia lui Leo cu Raisa. Intr-un final filmul reuseste o combinatie intre cele doua genuri, fara sa ofera insa o satisfactie completa nici pentru un gen, nici pentru altul.

Child 44 primeste din partea mea un 7, dar va recomand sa il vedeti, mai ales daca va plac filmele istorice si sunteti interesati sa vedeti o Rusie sovietica bine conturata. Nu este ceea ce ma asteptam si nici ceea ce putea fi, dar este un film destul de bun. Child 44 intra in cinematografe pe 24 aprilie, distribuit de Ro Image.