Review: Animale fantastice si unde le poti gasi

Animale FantasticeHarry Potter a murit! Ma rog, cat de mort poate sa fie avand in vedere ca nu se nascuse in 1926. Fantastic Beasts and where to find them/ Animale fantastice si unde le poti gasi continua trendul actual de a readuce la viata, in stil Frankenstein, orice franciza de succes din ultimii 20-30 de ani. Dupa „succesul fenomenal” al cartilor politiste scrise de Rowling, autoarea a realizat ca trebuie sa continue sa mulga vacuta Harry Potter, ca altfel nu merge treaba. Din pacate (fericire pentru ei), Warner Bros se afla in aceeasi situatie, cu o franciza DCEU cu un picior in groapa inca de la Man of Steel si cu zero filme de franciza, asa ca s-au alaturat instantaneu ideii. Ce a iesit din asta? O super-mega-franciza planuita pe 5 filme, toate scrise de J.K. Rowling. A inceput bine franciza? Eu spun ca nu. Chiar daca multi critici sunt extaziati, rosia putrezita e inflorita deja pe faimosul site si fanii sunt deja cu biletele la buzunar, filmul este un esec din multe puncte de vedere. Are si cateva puncte bune, dar in cazul de fata the good does not outweigh the bad.

Animale fantastice

Animale fantastice si unde le poti gasi incepe in 1926, cu Newt Scamander (Eddie Redmayne)  proaspat sosit pe meleagurile americane. Scopul sau este sa stranga si sa documenteze animalele magice din lume. Un mic accident cu un no-maj (oamenii fara magie), numit Jacob (Dan Fogler) si cateva creaturi fantastice scapate din geamantan, il face tinta conducerii magicienilor din SUA si asa incepe aventura lui Newt. Filmul marcheaza debutul lui Rowling ca scenarist si ce pot spune este ca trebuie sa se intoarca la scris romane si sa lase scenariile pentru unii care se pricep. Pe scaunul regizoral il avem din nou pe David Yates, regizorul ultimelor 4 filme Harry Potter. Nu se descurca rau omul, dar deja l-au inhamant la toate filmele urmatoare, iar el nu stie sa regizeze altceva decat Harry Potter, ceea ce inseamna lipsa de diversitate, repetitie si monotonie. Si Joss Whedon si Jon Favreau au renuntat la francizele lor dupa 2-3 filme, ca sa mai respire, ca sa lase si pe altii sa aduca un suflu nou filmelor. Ca poveste, filmul este linear si plictisitor. Lipsit de actiune, cu mult potential si zero puncte de varf, Animale fantastice si unde le poti gasi este doar o metoda de a abuza de fanii Harry Potter.

Animale fantastice

Din pacate, rant-ul meu continua si la partea de actori. Eddie Redmayne este cel mai overrated actor la ora actuala, iar in filmul asta reuseste sa ne arate cat de overrated e. Inteleg ca pentru Theory of Everything a reusit sa pacaleasca lumea in rolului unui om cu handicap, dar in Animale fantastice si unde le poti gasi duce inexpresivitatea la un nou nivel. Pe langa asta, mai vine si lipsa de backstory pentru personajul sau, Newt, care se vrea a fi noul erou al francizei. (Bonus scene: ritual de imperechere cu un rinocer magic si un Redmayne facand pe cocostarcul de la circ). Colin Farrell il joaca pe Graves, villain-ul filmului, la fel de bine construit precum cei din filmele Marvel (sad). Din fericire, atat el cat si filmul, sunt cat de cat salvati de twist-ul final, care promite ceva mai bun in urmatorul film. Din pacate, tot cu Eddie Redmayne se marseaza in frunte si mai vine si un tanar Dumbledore. Deci sa vedem ce ne rezerva viitorul. Ah, da, Gellert Grindelwald va fi marele villain in urmatoarele filme, iar Johnny Depp are onoarea de a il juca. Let’s hope for the best! Si o mica mentiune merge si catre Ezra Miller, in rolul unui tanar batut de soarta, trist si deprimat. Se stia ca Ezra le are cu rolurile complexe, dar speram la ceva mai vioi. Oricum, nu mi-a scazut interesul pentru The Flash. Si era sa uit de grasunelul amuzant, dar la el era evident ca asta e rolul sau.

Animale fantasticeCe ar mai fi de zis? Referintele. Oh, cat de multe referinte la seria originala, in incercarea de a stoarce momente de nostagie de la fani. Cateva sunt bune, altele sunt fortate. Iar pentru un film care se numeste Animale fantastice si unde le poti gasi, avem cam 15 minute de animale fantastic in actiune. Speram ca filmul va reface intr-un univers magic calatoria lui Darwin, dar am primit un fel de Noe iesit la pensie si renegat de colegi. Plus, setting-ul. Suntem in New York-ul anilor ’20, locul unde se desfasoara King Kong, locul care exploda de art deco si nu vedem mai nimic. Prea putine cadre care sa ne arate maretia acestui oras. Si se pare ca in sequel actiunea se muta in Paris, deci bye bye American Magic. Vom ramane cu o istorie a vrajitorilor din SUA construita doar cu informatiile de pe Pottermore, un site, nu un canon oficial al filmului.

Ca sa nu ziceti ca dau de pamant cu filmul asta, va pot spune ca la efecte speciale, filmul primeste o nota mare. Avem magie si culori peste tot, deci nu va faceti probleme. Cand vine vorba de muzica, James Newton Howard ne gadila urechile cu niste triluri din franciza originala, dar nu produce nimic nou care sa ne dea pe spate.

Animale Fantastice

Animale fantastice si unde le poti gasi este, asa cum spuneam la inceput, un monstru al lui Frankenstein. Un Harry Potter exmatriculat de Dumbledore, batut mar de Voldermort, cusut cu ata de bufnita Hedwig si readus la viata pe scaunul electric din Azkaban pentru o tortura infinita. Da, fanii infocati vor fi pacaliti cu acest nou film, dar cine urmareste si altceva decat fiorul potterian, va fi dezamagit.